صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی زمینه‌ساز بانکداری اسلامی است

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی و اشتغالزا بدون تصدی‌گری با کار تسهیل‌گری، الگوی زمینه‌ساز بانکداری اسلامی است و اقتصاد با مشارکت مردم، مقاوم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد زهرایی روز سه‌شنبه در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، افزود: اکنون در کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار عضو این صندوق‌ها هستند و به‌طور هدفمند در زمینه اشتغال به سمت راهبری شغلی، خوشه‌سازی و تعاونی حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به شروع راهبری شغلی در خراسان جنوبی گفت: اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه نیز به میزان ۶ هزار میلیارد تومان در حال ابلاغ است که در قالب آن می‌توان تسهیلات چهار درصد تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان برای کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: افرادی که به دنبال خوشه‌سازی هستند نیز برای توسعه اشتغال می‌توانند تا سقف یک میلیارد تومان از این محل تسهیلات دریافت کنند و به‌ویژه در زمینه صنایع فرآوری، حمایت‌ها جدی است.

وی از وجود ظرفیت‌هایی برای حمایت از احداث نیروگاه‌های خانگی خبر داد و گفت: برای این منظور هیچ سقفی تعیین نشده و تعرفه خرید برق تولیدی هم با توافق وزیر نیرو افزایش یافته است.

سردار زهرایی افزود: نهادهای حمایتی برای نصب نیروگاه‌های پنج کیلوواتی در منازل مددجویان تحت حمایت می‌توانند اقدام کنند.

وی همچنین از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه و فروش محصولات اقتصاد مقاومتی در استان‌ها خبر داد و گفت: برای این اقدام استانداری و سپاه نیز همکاری می‌کنند تا بتوانیم نمایشگاهی با ظرفیت ۱۰۰ غرفه تا دهه فجر امسال در خراسان جنوبی راه‌اندازی کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: این طرح بین استان‌های مختلف هم دنبال می‌شود تا گام مهمی در راستای بازار فروش محصولات تولیدی مناطق مختلف باشد.

وی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای به زانو درآوردن ملت ایران گفت: دشمنان تاکنون با روش‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، داخلی، تحریم و فتنه به دنبال شکست جمهوری اسلامی بودند که موفق نشدند و در بُعد نظامی اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران از بازدارندگی به توان شروع‌کننده یک جنگ تمام عیار رسیده گرچه هیچگاه به دنبال تهاجم نظامی به هیچ کشوری نیستیم.

سردار زهرایی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی اشاره و عنوان کرد: ضریب نفوذ انقلاب در منطقه با برنامه‌های فرهنگی همچون اربعین حسینی و سلام فرمانده به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: امروز دشمن جنگ ترکیبی را به راه انداخته و اولین مولفه آن جنگ شناختی است لذا با جنگ شناختی دشمن تلاش دارد حکمرانی بر اذهان مردم را دنبال و از پدیده انقلاب اسلامی تعبیر واژگون را القا کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با تصویرسازی و برجسته‌سازی بر اذهان مردم به‌ویژه جوانان حکمرانی کند گفت: مهمترین قدرت آنها نیز رسانه است که با بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی نقش مهمی در اذهان و هدایت افکار عمومی دارد.

وی با اشاره به جریانات اخیر در کشور اظهار داشت: رسانه دشمن تلاش دارد از کاه، کوه بسازد و نمود آن را در جریانات اخیر و اغتشاشات دیدیم، آنها در انعکاس اعتراضات خیابانی طوری بزرگنمایی کردند که انگار نظام سقوط کرده در حالی که اگر کسی این افراد را می‌شمرد به ۳۰ نفر هم کف خیابان نمی‌رسیدند.

سردار زهرایی گفت: در همین مدت ۵۰ هزار دروغ از سوی رسانه‌های معاند تولید و در فضای مجازی تکثیر شده است لذا آنها می‌خواهند ما در توهم زندگی کنیم و زیست مجازی داشته باشیم به همین دلیل بخشی از جوانان که فریب خوردند این طور مورد سوء‌استفاده قرار گرفتند.

وی افزود: معاندان دنبال بی‌حجابی نیستند بلکه دنبال بی معنا کردن واژه‌ها هستند؛ واژه‌هایی مانند پلیس، امنیت، حجاب، ناموس، شرف، وطن و سرود ملی با ۶۰ روز پیش معنای دیگر یافته لذا آنها به دنبال ضربه زدن به شعائر هستند تا معناها را عوض کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: به این ترتیب از ارزش‌ها، ضد ارزش ایجاد می‌شود و دشمن به دنبال همین موضوع است.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید بر شفافیت، صداقت و در میدان بودن تاکید کنیم افزود: از فرد مسئول تا روستایی همه باید در میدان شفاف، سالم و صادق بمانند.

سردار زهرایی اظهار داشت: این فتنه تمام شد و سره از ناسره تشخیص داده شده اما باید جایگاه خود را تعیین و به وظیفه خود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ایست‌هایی را بر انقلاب تحمیل کند گفت: بحران هویت و معنویت در جامعه بشری غرب رخ داده و می‌خواهند آن را به سراسر جهان اشاعه دهند، برای همین موضوع سند ۲۰۳۰ را دنبال می‌کنند تا مذهب بدون وحی در جامعه حاکم باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه اگر مذهب بدون وحی بر ما تحمیل شود دیگر هیچ ارزشی در جامعه نمی‌ماند تصریح کرد: هنوز این مساله به عنوان یک جنگ برای مردم شناخته نشده لذا باید باور و مسئولیت در جامعه ایجاد شود.

وی بر باور کردن مردم از سوی بدنه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: این موضوع می‌تواند منجر به پذیرش مسوولیت‌های اجتماعی از سوی مردم شود.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: ۴۸۹ صندوق قرض‌الحسنه مردمی تاکنون به همت بسیج سازندگی در استان ایجاد شده است که ۳۳ هزار نفر عضو دارند.

مهدی هنری افزود: با گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی تلاش شده الگوهای موفق در سطح استان و کشور تکثیر شود.

وی گفت: طرح راهبری شغلی از یک سال گذشته در خراسان جنوبی شروع شده و هدف از اجرای این طرح، حمایت از اشتغال خرد خانگی است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به موفقیت‌های طرح راهبری شغلی اضافه کرد: این حمایت‌ها در قالب آموزش، تامین مواد اولیه و معرفی بازار فروش انجام می‌شود.

وی گفت: بسیج سازندگی با طرح الگوهای معیشتی نیز به دنبال تقویت روستاهای مولد و خانواده‌های موفق است.

در پایان این همایش با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی این استان با اهدای تندیس، تجلیل شد.

چند برنامه فرهنگی و هنری نیز اجرا شد و حامد سلطانی مجری همایش بود.

همچنین در حاشیه همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی و اشتغالزا و طرح‌های راهبری شغلی که از سوی بسیج سازندگی حمایت می‌شوند، برپا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha