۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 914
کد خبر: 84955939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس کمرنگ بوده است

۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶
کد خبر: 84955939
تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس کمرنگ بوده است

تبریز-ایرنا- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: پرداخت رسانه ای و تبلیغاتی به نقش بانوان بسیجی و پرستار در دوران هشت سال دفاع مقدس بسیار کمرنگ بوده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی روز دوشنبه در همایش تجلیل و تکریم بانوان پیشکسوت و امدادگر دوران دفاع مقدس، یکی از عوامل مهم پیروزی در هر جنگ را پشتیبانی پشت جبهه دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس پشت جبهه متعلق به بانوان بود و این قشر در شهرها و روستاها هر چه را که در توان داشتند در طبق اخلاص نهادند.

وی رسالت زنان در هشت سال دفاع مقدس را بی‌نظیر خواند و با بیان اینکه زنان تا نزدیکی خط مقدم جبهه‌ها به تلاش و فعالیت مشغول بودند، اظهار داشت: آنها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به عنوان پرستار، بار اصلی مداوا و نگهداری از مجروحین را بر عهده داشتند.

نجفقلی‌زاده سرایی با اشاره به خاطرات ماندگار و مهم زنان در بیمارستان‌های خوزستان در جنگ تحمیلی، یادآور شد: خواهران پرستار گاهی تمام شب را بیدار می‌ماندند و به مراقبت از رزمندگان مجروح می‌پرداختند و از این نظر نقش بسیار ارزنده‌ای ایفا کردند که هرگز تاریخ آن را فراموش نخواهد کرد.

وی ضمن توصیه به جوانان و نوجوانان برای مطالعه کتاب خاطرات بانوان فداکار دوران دفاع مقدس، ادامه داد: ما به وجود انسان‌های بزرگی همچون بانوان حاضر در دفاع مقدس که در طول چهار دهه گذشته با تمام وجود از انقلاب اسلامی محافظت کرده‌اند، افتخار می‌کنیم و به همه شیرزنانی که در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده‌اند، درود می‌فرستیم.

نجفقلی‌زاده سرایی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس همه گروه‌ها و اقشار نقش اساسی داشتند اما تاکنون به نقش بزرگ زنان در جنگ کم‌تر پرداخته شده است، خواستار توجه بیش از پیش نهادهای فرهنگی و رسانه ای به این موضوع مهم شد.

وی ادامه داد: تا دیروز جنگ سخت در جریان و همه چیز در آن روشن و آشکار بود، شهرها بمباران می‌شدند و هر روز پیکر شهدا به دست مردم تشییع می‌شد و از این رو همه شاهد و ناظر بر واقعیت جنگ بودند، اما در جریان جنگ نرمی که امروز در حال وقوع است، چیزی دیده نمی‌شود و این در حالی است که صدمات این جنگ بسیار بیش‌تر است.

نجفقلی‌زاده سرایی با اشاره به اینکه امروز دشمن هر چه در توان دارد در قالب جنگ ترکیبی و شناختی به میدان آورده است و بانوان برای مقابله با این تهاجم رسالت سنگینی برعهده دارند، به اقدامات غیرانسانی رژیم عراق و گروهک منافقین در به شهادت رساندن شهروندان غیرنظامی در دوران دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: متاسفانه ما جنایات گروهک منافقین و همدستی آنان با دشمنان ملت ایران را برای جوانان به خوبی تبیین نکرده‌ایم و شاهد فریب خوردن آنها هستیم.

وی گفت: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید رسالت خود را انجام بدهد، امروز کسانی که بیان و قلم دارند باید از آن برای جهاد تبیین استفاده کنند چراکه دشمن پایه‌های دین و تفکر ما را هدف گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه در زمان کنونی مانند دوران دفاع مقدس باید مخلصانه تلاش کرد و قطعا کار مخلصانه ماندگار و منشا اثر خواهد بود، افزود: باید همانند دوران دفاع مقدس که همه همدلانه برای یک هدف مبارزه می‌کردند، تمام توجه مان به مقابله با دشمن معطوف باشد.

نجفقلی زاده سرایی از حاکمیت تفکر بسیجی بر تمام نیروهای مسلح کشور خبر داد و اظهار داشت: ما با همین تفکر به ساخت موشک‌هایی دست یافته‌ایم که لرزه بر اندام دشمنان انداخته است و روزی زدن ناو آمریکایی برای ما یک افسانه بود اما این مسئله امروز به یک واقعیت عینی تبدیل شده است.

وی کینه توزی های آمریکایی‌ با جمهوری اسلامی را ناشی از شکسته شدن ابهت خیالی آن‌ها از طرف ملت ایران دانست و ادامه داد: طبق فرمایش رهبری مبنی بر در پیش بودن خرمشهرها، مقاومت ملت ما همچنان ادامه دارد و باید بکوشیم تا رسالت و تکلیف خود را در قبال شهدای گرانقدر به جا آوریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha