آزادی بیان به سبک ایلان ماسک/ تعلیق حساب کاربری منتقدان

تهران- ایرنا- گزارش‌ها حاکی است «ایلان ماسک» مالک جدید توئیتر در اقدامی جدید دست به تعلیق و مسدود کردن حساب کاربرانی کرده که اقدامات توئیتری وی را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری "بیزنس اینسایدر"، برخی کاربران توییتر که «ایلان ماسک» را مورد انتقاد قرار داده و یا به باد تمسخر گرفته اند، می‌گویند حساب‌های کاربریشان تعلیق شده و یا به آنها گفته شده است که حساب کاربری خود را از توئیتر حذف کنند.

دو کاربر توئیتر در این خصوص به اینسایدر گفتند که حساب توئیتری آنها تعلیق شده و چهار کاربر دیگر نیز مطلع شده اند که به دلیل آنچه که رفتارهای نفرت انگیز دانسته شده، از قوانین توئیتر سرپیچی کرده اند.

براساس بررسی های این تارنمای آمریکایی، یکی از کاربرانی که حساب وی تعلیق شده، اقدام ماسک در بازگرداندن حساب کاربری «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا را به تمسخر گرفته بود. کاربر دیگر هم ماسک را به فرار مالیاتی متهم کرده بود. اما سایر کابران به این پایگاه خبری گفته اند در توئیت هایشان حتی اسمی هم از مالک توئیتر به میان نیاورده اند.

«ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی و مالک جدید توئیتر، ماه گذشته طرح هایی برای ایجاد یک "شورای تعدیل محتوا" ارائه کرد که گفته می شود از افرادی با دیدگاه های بسیار متنوع تشکیل می شود.

وی پس از اعلام خبر این طرح در توئیتی نوشت که هیچ حساب کاربری قبل از تشکیل جلسه بازگردانده نمی‌شود، اما درست پس از آن بود که حساب کاربری ترامپ بازگردانده شد. هرچند ترامپ که پیش از بسته شدن حساب کاربریش در توئیتر به نوشتن توئیت های ناگهانی معروف بود هنوز توئیت جدیدی نزده است.

ماسک همچنین پیش از این اعلام کرده بود افرادی که حساب کاربری آنها به دلایل "جزئی و مشکوک" تعلیق شده از "زندان توییتر" آزاد می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha