واکنش اتحادیه جهانی به جانشین یزدانی در جام جهانی کشتی آزاد

تهران- ایرنا- اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی در خصوص پنج مبارزه حساس جام جهانی کشتی آزاد نوشت: جام جهانی بهترین فرصت است تا «علیرضا کریمی» از زیر سایه «حسن یزدانی» خارج شود.

به گزارش ایرنا به نقل از اتحادیه جهانی کشتی، جام جهانی کشتی آزاد روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه به میزبانی آمریکا برگزار خواهد شد و این اتحادیه چند روز مانده به آغاز این رقابت‌ها به ۵ مبارزه احتمالی در این مسابقات که حساسیت بالایی برخوردار است، پرداخته است.

در این رقابت‌ها تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با تیم‌های گرجستان و منتخب جهان و در سوی دیگر آمریکا، ژاپن ومغولستان باهم به رقابت خواهند پرداخت.

اتحادیه جهانی کشتی به پنج دیدار مهم این رقابت‌ها در اوزان ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم پرداخته است.

رحمان عموزاد دارنده مدال طلای جهان با جان دیاکومیهالیس از آمریکا در صورت راهیابی این دو تیم به فینال، یکی از رقابت‌های حساس جام جهانی را برگزار خواهند کرد. رحمان عموزاد در فینال پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۲ در صربستان این کشتی‌گیر آمریکایی را با نتیجه ۱۳ بر ۸ شکست داد و قهرمان شد.

همچنین در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز رقابت امیرمحمد یزدانی و ارنازار آکماتالیف از تیم منتخب جهان نیز از جذابیت خوبی برخودار خواهد بود. کشتی‌گیر قزاق در پیکارهای جهانی با غیبت یزدانی به مدال برنز رسید و در جام جهانی نیز در ترکیب منتخب جهان قرار گرفت.

رقابت تیوراز سالکازانوف آزادکار روسی‌الاصل اسلواکی از تیم منتخب جهان که ۲ نقره و یک برنز جهان را در کارنامه دارد و جیسون نولف از آمریکا از دیگر مبارزات جذاب وزن ۷۴ کیلوگرم است که در غیاب کایل دیک آمریکایی، می‌تواند یکی از مبارزه‌های احتمالی حساس جام جهانی باشد.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین به رقابت علیرضا کریمی با عظمت دولت‌بیک‌اف آزادکار قزاقستانی از تیم منتخب جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم اشاره کرد و نوشت: کریمی با ۳ مدال جهانی مدت طولانی است که در سایه حسن یزدانی قرار گرفته است که اگر می‌خواهد او را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی ایران شکست دهد، جام جهانی فرصت مناسبی برای کسب تجربه خواهد بود. کریمی پیش از این ۳ مرتبه موفق به شکست دولت‌بیک‌اف شده است. این آزادکار قزاق در پیکارهای جهانی صربستان برنز گرفت.

همچنین در شرایطی که کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد پیشتر اعلام داشت که کامران قاسم‌پور در جام جهانی در وزن ۹۲ کیلوگرم مبارزات خود را ادامه خواهد داد ولی اتحادیه جهانی کشتی در گزارش خود بار دیگر از قهرمان جهان کشورمان در وزن ۹۷ کیلوگرم در جام جهانی خبر داده است. در این گزارش اتحادیه جهانی کشتی مبارزه حساس قاسم‌پور و کایل اسنایدر آمریکایی را به عنوان حساس‌ترین مبارزه این رقابت‌ها نام برده است.

ترکیب تیم ملی ایران به شرح زیر است:

٥٧ کیلوگرم: رضا مومنی

۶۱ کیلوگرم: آرمین حبیب‌زاده

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد - محمدرضا باقری

۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی - علی‌اکبر فضلی

٧٤ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور

٧٩ کیلوگرم: محمد نخودی - علی سوادکوهی

٨٦ کیلوگرم: علیرضا کریمی

۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور

٩٧ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور - امیرعلی آذرپیرا

۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی

فهرست آمریکا برای جام جهانی کشتی:

۵۷ کیلوگرم - زین ریچاردز - نیک سوریانو
۶۱ کیلوگرم - ست گراس - دنیل دی شازر
۶۵ کیلوگرم - یانی دیاکومیهالیس- ایوان هندرسون
۷۰ کیلوگرم - تایلر برگر- الک پانتالئو
۷۴ کیلوگرم - جیسون نولف - وینچنزو جوزف
۷۹ کیلوگرم - جردن باروز- چنس مارستلر
۸۶ کیلوگرم - زاهید والنسیا - مارک هال
۹۲ کیلوگرم - ناتان جکسون - جی آیلو
۹۷ کیلوگرم - کایل اسنایدر - کولین مور
۱۲۵ کیلوگرم - هایدن زیلمر- نیک گویازدوسکی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha