کشف قاچاق چوب در استان سمنان امسال سه برابر شد

سمنان- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: کشف قاچاق چوب و محصولات فرعی منابع طبیعی در نیمسال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته سه برابر شد که نتیجه هماهنگی، همکاری و مشارکت یگان حفاظت، نیروی انتظامی و پیگیری دادگستری در استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علیرضا ابوطالبی روز چهارشنبه در دیدار با رییس و کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با تاکید بر ضرورت صیانت و حفاظت از جنگل‌های استان سمنان گفت: باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

وی ابراز داشت: منابع طبیعی سرمایه ملی است و باید مردم در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی مشارکت و همکاری کنند. حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی و ذخائر جنگلی و جلوگیری از تخریب و تجاوز این مواهب الهی وظیفه‌ای همگانی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان اضافه کرد: در زمان تشکیل پرونده ها ی متخلفین، به منظور تسریع در مراحل سیر قضایی بدون استثنا لازم است در کلیه پرونده ها مستندسازی و ادله محکمه‌پسند ضمیمه پرونده ها شود تا در اسرع وقت مقامات قضایی نیز بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

کشف ۲تن چوب قاچاق تاغ در گرمسار

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از کشف ۲ تن چوب قاچاق تاغ درشهرستان گرمسار و ایوانکی خبر داد.

امیرحسین شاه حسینی افزود : طی عملیات گشت و بازرسی در گلوگاه‌های قاچاق چوب اطراف شهرستان گرمسار و با همکاری پلیس راه آهن و نیروی انتظامی شهرستان، سه دستگاه خودرو نیسان و وانت حامل ۲ تن چوب تاغ در حالیکه از مبدا سمنان و گرمسار قطع و حمل می شد و به سمت تهران در حرکت بود، در شهرستان گرمسار در ایستگاه کویر ایوانکی شناسایی و با همکاری عوامل نیروی انتظامی شهرستان ، نسبت به توقیف خودرو و ضبط چوبهای قاچاق اقدام شد.

شاه حسینی گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی شهرستان گرمسار بیش از ۱۰ هزار و ۵۲۳ هکتار تاغزار در این شهرستان وجود دارد که حفظ و حراست از پوشش‌های گیاهی و درختان تاغ که با شرایط شهرستان سازگاری دارد از اهمیت ویژه‌ای برای اداره منابع طبیعی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت وجود تاغزارها به‌عنوان یک بادشکن برای جلوگیری از شن‌های روان، گفت: تاغ زارها در اطراف شهرستان گرمسار به‌عنوان یک کمربند سبز عمل می‌کنند و اگر این پوشش گیاهی وجود نداشته باشد، شن‌های روان در منطقه به طرح‌های کشاورزی، تأسیسات زیربنایی و حتی ریل قطار خسارت‌های فراوانی را می‌زند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha