قهرمانی، تنها راه پیش روی ساوت‌گیت و سه‌شیر

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال انگلیس می‌خواهد پس از ۵۶ سال بار دیگر عنوان قهرمانی رقابت‌های جام جهانی را به دست بیاورد.

به گزارش ایرنا، چیزی تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. بیست‌ودومین دوره‌ بزرگترین رویداد فوتبالیِ جهان برای دومین بار قرار است در قاره‌ کهن و به میزبانی قطر برگزار شود.

تیم ملی فوتبال انگلیس به عنوان قهرمان یک دوره از مسابقات و تیم چهارم دوره‌ی قبل بازهم با هدایت گرت ساوت‌گیت روانه‌ی جام بیست و دوم می‌شود. آنها می‌خواهند بعد از سال‌ها یک بار دیگر طعم شیرین قهرمانی را بچشند.

طریقه‌ی صعود:

انگلیس برای جهانی شدن کار دشواری را پیش روی خود نداشت. آنها با ۲۶ امتیاز صدرنشین گروهی شدند که تیم‌های لهستان(۲۰ امتیاز)، آلبانی(۱۸ امتیاز)، مجارستان(۱۷ امتیاز)، آندورا(۶ امتیاز) و سن‌مارینو)صفر امتیاز) در آن حضور داشتند.

قهرمانی، تنها راه پیش روی ساوت‌گیت و سه‌شیرها

سابقه در جام جهانی:

انگلیس قرار است برای هفدهمین مرتبه در جام جهانی حضور داشته باشد. آنها تا سال ۱۹۵۰ در جام جهانی نبودند اما پس از آن فقط در سه جام ۷۴، ۷۸ و ۹۴ حاضر نبودند و در الباقی ادوار موفق به حضور شدند و یک بار عنوان قهرمانی را در سال ۱۹۶۶ به دست آوردند. چهارمی در جام‌های ۹۰ ایتالیا و ۲۰۱۸ روسیه نیز از دیگر عناوین قابل ذکر سه‌شیرها در تاریخ جام جهانی بوده است.

بهترین عملکرد:

شاگردان اَلف رمزی در جام ۱۹۶۶ که دست بر قضا میزبان هم بودند موفق شدند به اولین و آخرین قهرمانی خود در جام جهانی و تورنمنت‌های معتبر دست پیدا کنند. آنها جام را با تساوی بدون گل مقابل اروگوئه استارت زدند اما در ادامه با غلبر بر تیم‌های مکزیک و فرانسه در گروه خود صدرنشین شدند. قربانی مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی آرژانتین بود که با گل جف هرست به تیم رمزی باخت. انگلیس در نیمه‌نهایی با درخشش بابی چارلتون پرتغال را ۲ بر یک شکست داد و راهی فینال شد. بازی فینال مقابل آلمان غربی به انجام رسید. بازی در ۹۰ دقیقه با حساب ۲ بر ۲ تمام شد اما در اوقات اضافه جف هرست موفق شد هت‌تریک خود را کامل کند و برتری چهار بر ۲ را برای میزبان به ارمغان بیاورد و تیمش را به مقام قهرمانی برساند.

قهرمانی، تنها راه پیش روی ساوت‌گیت و سه‌شیرها

سرمربی:

گرث ساوت‌گیت پس از چهارمی در جام جهانی ۲۰۱۸ و دومی در یورو ۲۰۲۰ به دنبال این تا به روند رو به رشد خود در تورنمنت‌های معتبر ادامه دهد و انگلیس را پس از ۵۶ سال به مقام قهرمانی در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان برساند. او در لیگ ملت‌ها نتوانست نمایش خوبی با تیمش داشته باشد اما با داشتن ستاره‌های زیادی که در اختیار دارد بهانه‌ای برای قهرمان نشدن وجود ندارد.

قهرمانی، تنها راه پیش روی ساوت‌گیت و سه‌شیرها

سابقه‌ی تقابل با هم‌گروهی‌ها:

ایران: نداشته

آمریکا: ۱۱ بازی: هشت برد، یک تساوی و ۲ باخت

ولز: ۱۰۳ بازی:: ۱۴ برد، ۲۱ تساوی و ۶۸ باخت

ستاره:

هری کین، اقای گل جام جهانی ۲۰۱۸، بازهم ستاره و امید اصلی گلزنی سه‌شیرها در جام جهانی قطر خواهد بود. ستاره‌ی تیم تاتنهام در نوک پیکان خط حمله‌ی تیم ساوت‌گیت می‌تواند هر تیمی را زمینگیر کند و شکست دهد.

قهرمانی، تنها راه پیش روی ساوت‌گیت و سه‌شیرها

برنامه‌ی بازی‌ها:

دوشنبه ۳۰ آبان: انگلیس- ایران ساعت ۱۶:۳۰

جمعه چهار آذر: انگلیس- آمریکا ساعت ۲۲:۳۰

سه‌شنبه هشت آذر: ولز- انگلیس ساعت ۲۲:۳۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha