بازگشت اژدها به جام جهانی بعد از ۶۴ سال

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال ولز پس از ۶۴ سال به جام جهانی برگشته تا دومین حضور خود را تجربه کند؛ آنها در اولین حضور تا یک‌چهارم نهایی پیشروی کردند.

به گزارش ایرنا، چیزی تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. بیست‌ودومین دوره‌ بزرگترین رویداد فوتبالیِ جهان برای دومین بار قرار است در قاره‌ کهن و به میزبانی قطر برگزار شود.

طولانی‌ترین دوری از جام جهانی بین تیم‌های حاضر در جام جهانی به یکی از رقبای ایران در گروه ۲ برمی گردد. ولز پس از ۶۴ سال فرصت این را پیدا کرده تا به جام جهانی راه پیدا کند و دومین حضورش را تجربه کند. آنها هیچ‌وقت در هیچ تورنمنت معتبری در دور گروهی حذف نشده‌اند و نباید فریب تعداد حضورهای کم‌شان را خورد

طریقه‌ی صعود:

ولز برای جهانی شدن کار بسیار سختی داشت. آنها ابتدا در گروهی بلژیک با ۲۰ امتیاز صدرنشین‌اش شد موفق شدند با ۱۵ امتیاز بالاتر از تیم‌های چجمهوری چک، استونی و بلاروس در رده‌ی دوم قرار بگیرند و راهی پلی‌آف شوند. بازی اول به جدال برابر اتریش بازمی‌گردد که اژدهای سرخ موفق شد با نتیجه‌ی ۲ بر یک به پیروزی دست یابد. آنها در بازی نهایی توانستند با یک گل از سد اوکراین بگذرند و مجوز حضور در قطر را از آن خود کنند.

بازگشت اژدها به جام جهانی بعد از ۶۴ سال

سابقه در جام جهانی:

ولز تنها یک بار فرصت حضور در جام جهانی را داشته و طبیعتا سابقه‌ی آنها با بهترین عملکردشان مشترک خواهد بود. این تیم در سال ۱۹۵۸ به جام جهانی سوئد رسید و با تیم میزبان هم‌گروه شد. سه تساوی مقابل مجارستان، مکزیک و سوئد باعث شد تا این تیم برای صعود کارش به دیدار پلی‌آف برسد. پیروزی ۲ بر یک برابر نایب‌قهرمان دوره‌ی قبل یعنی مجارستان حکم به صعود اژدهای بریتانیایی به دور یک‌چهارم نهایی بود. باخت یک بر صفر با گل پله‌ی ۱۷ ساله پایانی بود بر ماجرای ولز در سال ۱۹۵۸.

بازگشت اژدها به جام جهانی بعد از ۶۴ سال

سرمربی:

رابرت پیج از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کرد و جهانی شد. این سرمربی ۴۸ ساله که سابقه‌ی بازی در تیم‌های تیم‌های واتفورد، شفیلد یونایتد، کاردیف، کاونتری، هادرسفیلد و چسترفیلد را دارد با رکورد گلزنی در هر چهار سطح فوتبال انگلیس در سن ۳۷ سالگی بازنشسته شد. مربیگری در سطوح پایین فوتبال انگلیس به مدت سه سال آغازی بود برای کسی که در سال ۲۰۱۷ سکاندار تیم زیر ۲۱ سال ولز شد. او از سال ۲۰۲۰ کمک‌مربی رایان گیگز در تیم ملی ولز شد و پس از مشکلات و محرومیتی که برای اسطوره‌ی باشگاه منچستر به وجود آمد، پیج سرمربی موقت اژدهاها شد. نتایج خوبی که به دست آورد باعث شد تا او نه‌تنها سرمربی دائم شود بلکه قراردادش را به مدت چهار سال تمدید کند.

بازگشت اژدها به جام جهانی بعد از ۶۴ سال

سابقه‌ی تقابل با هم‌گروهی‌ها:

انگلیس ۱۰۳ بازی:: ۱۴ برد، ۲۱ تساوی و ۶۸ باخت

ایران: یک بازی، یک برد

آمریکا: ۲ بازی: یک مساوی و یک باخت

ستاره:

گرث بیل جایی در سطح اول فوتبال اروپا ندارد و حتی در تیم لوس‌آنجلس اف‌سی نیز به یک نیمکت‌نشین تبدیل شده اما چه کسی که نداند او در لباس تیم ملی کشورش تبدیل به همان ستاره‌ی زهردار تاتنهام و رئال می‌شود که می‌تواند هر حریفی را غافلگیر کند. این بازیکن کهنه‌کار در اولین و آخرین حضورش در جام جهانی به دنبال این است تا بازهم ولز را همانند یورو ۲۰۱۶ و یورو ۲۰۲۰ حداقل از مرحله‌ی گروهی بالا ببرد.

بازگشت اژدها به جام جهانی بعد از ۶۴ سال

برنامه‌ی بازی‌ها:

دوشنبه ۲۰ آبان: آمریکا - ولز ساعت ۲۲:۳۰

جمعه چهار آذر: ولز - ایران ساعت ۱۳:۳۰

سه‌شنبه هشت آذر: ولز - انگلیس ساعت ۲۲:۳۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha