۱۰۰ میلیارد ریال تخفیف عوارض صدور پروانه ساخت در دوگنبدان داده شد

گچساران- ایرنا- شهردار دوگنبدان گفت: شهرداری از سال ۹۴ تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده دوگنبدان داده است.

رضا قشقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۳۴ درصد از ساختمان های بافت فرسوده دوگنبدان نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی برای تکمیل بافت فرسوده دوگنبدان جوابگو نیست بیان کرد:  باید از تمام ظرفیت ها برای تکمیل این طرح  استفاده شود و این امر نیازمند اعتبارات ملی است.

قشقایی تصریح کرد: ۱۶۴ هکتار از مساحت شهر دوگنبدان بافت فرسوده است که بیش از ۲۰ هزار نفر از جمعیت این شهر در آن سکونت دارند.

وی  بیان اینکه پنج هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد گفت: در فاز نخست سه هزار واحد مسکونی نوسازی خواهد شد که تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۲۵۰واحد انجام شده است. 

قشقایی اظهار داشت:  ارائه بسته های مشوقی و تسهیلات متناسب با تورم  تاثیر مهمی در اجرا و تکمیل ساختمان بافت فرسوده دوگنبدان از سوی متقاضیان در این بافت دارد.

وی زیباسازی، ایمن سازی و رونق اشتغال بخش مسکن در پروژه ملی نوسازی بافت فرسوده را از پیامدهای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان ذکر می کند.

شهردار دوگنبدان تصریح کرد:  جابجایی ساختمان قدیمی شهرداری دوگنبدان در صورت برطرف شدن شرایط حقوقی  در اسرع وقت انجام می گیرد.

یکهزارو ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سال ۱۳۹۴ تاکنون برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان پرداخت شده است.

طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان هم اکنون در محله های لبنان , رادک , سادات، کیامرثی و سعدی در دست اجراست.

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما با پیگیری های انجام شده عملیات اجرایی آن در چند سال گذشته آغاز شد.


 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha