نگرانی آمریکایی‌های آسیایی تبار از شعارهای نژادپرستانه دموکرات‌ها

تهران- ایرنا- تبلیغات منفی برخی نامزدهای دموکرات کنگره آمریکا علیه آسیایی تبارهای این کشور، نگرانی این جامعه اقلیت آمریکا را برانگیخته است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری نیکی، در یک تبلیغات آنلاین که در ماه فروردین منتشر شد، تیم رایان نامزد دموکرات سنا مکرراً چین را به دلیل سیاست‌هایی که به کارگران آمریکایی آسیب می‌زند سرزنش کرد و گفت: "این ما هستیم در مقابل چین".

گروه مدافع پیشروهای آسیای میانه غرب (AAMP) نامه‌ای سرگشاده برای رایان ارسال کرد و به این نامزد حزب دموکرات در ایالت اوهایو درباره دامن زدن به احساسات نژادپرستانه هشدار داد. با این حال رایان لفاظی‌های خود را کم نکرده است.

جونا هیلاریو یکی از اعضای AAMP، گفت: "ما با سناتور شرود براون صحبت کرده‌ایم و دفتر او به ما گفته است که آنها چندین بار با کمپین رایان صحبت کرده‌اند و به آنها گفته‌اند که این کار درستی نیست".

با این حال در هفته های منتهی به روز انتخابات به نظر می‌رسد رایان لفاظی‌های ضد آسیایی خود را دو چندان کرده است.

در اوایل مهر، او در توییتی نوشت: "معاملات تجاری بد اوهایو را خراب کرده است. چین برنده است. کارگران در حال شکست هستند". در اوهایو بیش از ۲۰ کارخانه چینی مشغول به کار هستند.

آسیایی - آمریکایی‌ها فعال ترین گروه رای دهندگان آمریکایی در دو دهه گذشته بوده‌اند. موسسه تحقیقاتی پیو تخمین می‌زند که بیش از ۱۳.۳ میلیون نفر از این گروه در سال جاری واجد شرایط رای دادن هستند که ۵.۵ درصد از رای دهندگان ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

بر اساس داده‌های یک گروه تحقیقاتی در اوهایو، تعداد رای‌دهندگان واجد شرایط آسیایی - آمریکایی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ به میزان ۶۷ درصد رشد داشته است. این رقم در مقایسه با افزایش تنها ۴ درصدی جمعیت واجد شرایط رای دادن در سراسر آمریکا در مدت مشابه رشد چشمگیری محسوب می‌شود.

آمریکایی‌های وابسته به آسیا و جزایر اقیانوس آرام که اغلب خود را AAPI می‌نامند، ۱.۹ درصد از رای دهندگان اوهایو را نیز در انتخابات میان دوره‌ای امسال تشکیل می‌دهند.

علاوه بر دموکرات‌ها، سیاستمدارانی مانند «میشل پارک استیل» نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا، یک آمریکایی اصالتا کره‌ای، که «جی چن» رقیب دموکرات تایوانی الاصل خود را یک کمونیست و «انتخاب چین» ‌خواند، به تازگی تلاش کرده‌اند احساسات ضدآسیایی را برانگیزند.

«مهمت اوز» نامزد جمهوریخواه سنا در پنسیلوانیا نیز از همین تاکتیک استفاده کرد. او در ماه فروردین تبلیغاتی منتشر کرد که در آن «دیوید مک کورمیک» رقیب جمهوری‌خواه خود را «برادر چین» نامید.

هفته گذشته اعتراضاتی به رهبری AAPI علیه این تبلیغات صورت گرفت و نامه‌ای از سوی این جامعه در محکومیت سخنرانی‌های نژادپرستانه امضا شد.

به تازگی جنایات ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی تبار در سراسر آمریکا گسترش یافته است و این جامعه اقلیت نگران تأثیرات چنین کمپین‌های تبلیغاتی منفی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha