تعرض به حریم شهر یکی از معضلات پایتخت/ ضرورت ساماندهی دستفروشان

تهران - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران تذکراتی را مطرح کردند و یک عضو شورای شهر درباره ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تهران، گفت: تعرض به حریم شهر یکی از معضلات پایتخت است.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تذکراتی را مطرح کردند.

سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در زمان تذکر خود اظهار داشت: تعرض به حریم شهر در برخی مناطق به ویژه در مناطق ۱، ۱۸ و ۱۹ یکی از معضلات شهر تهران است.

وی افزود: شرکت شهربان و حریم بان به منظور ایجاد نظم و حفاظت از شهر تاسیس شده و برخورد با تعرض کنندگان به شهر را باید انجام دهد.

نجفی همچنین با اشاره به وضعیت دستفروشان در تهران، عنوان کرد: باید برخورد با مافیای دستفروشان انجام شود همچنین با توجه به شرایط افتصادی برخی از افراد یک سری محدودیت هایی دارند و باید ساماندهی شوند اما برخوردهای ناشایست نباید انجام شود.

تذکر به سپردن سامانه ۱۳۷ به پیمانکاری خارج از شهرداری

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با ارایه تذکری گفت: همایشی در سامانه ۱۳۷ برگزار و در آن مطرح شد که با توجه به مشکلات این سامانه، پاسخگویی خوبی به افرادی که تماس می‌گیرند، داده نمی شود.

وی افزود: گویا قرار است که اپراتورهای سامانه ۱۳۷ نیز در نواحی مختلف مشغول به کار شوند.

امانی با بیان اینکه شرکتی از بیرون بیاید و سامانه را در اختیار بگیرد به ضرر شهرداری است، گفت: ضمانتی وجود ندارد که اگر این شرکت به شهرداری ورود کند، اتفاق خوبی می‌افتد.
 

کاهش فشار بر شهربان با ساماندهی دستفروشان

سید احمد علوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی همکاران در موضوع فتنه آسیب دیدند و در بیمارستان یا منزل بستری بودند، گفت: باید به وضعیت آنها رسیدگی می شد و شهرداری این پیگیری را انجام داد.

وی با بیان اینکه مدتهاست پیگیر وضعیت دست فروشان هستیم اما با تغییرات پیاپی در مجموعه های مختلف، این موضوع چندان که باید مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: اگر ساماندهی را انجام دهیم و وضعیت دست فروشان به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی رسیدگی شود فشار از دوش شرکت شهربان و حریم بان برداشته می شود.

حتی ۳۲۰ نفر از ۳۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری استفاده نمی کنند

حجت الاسلام سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا با اشاره به تذکر دیگر خود در آذرماه سال گذشته درباره مسیر دوچرخه سواری، اظهار داشت: برای این وسیله حمل و نقل در سالهای قبل تلاش های بسیاری در فضای فیزیکی و تبلیغی صورت گرفت که مورد استقبال قرار نگرفت و در واقع یک طرح شکست خورده است.

وی افزود: ۳۲۰ کیلومتر در شهر تهران مسیر دوچرخه قرار گرفته و متأسفانه ۳۲۰ نفر از این مسیر استفاده نمی کنند.

وی افزود: برغم اینکه اعلام کردیم که بودجه برای دوچرخه سواری درنظر گرفته نشود اما در برخی مناطق بودجه در نظر گرفته شده است.

آقامیری ادامه‌داد: شهروندان در منطقه ۱۳، نسبت به پارک خودروها در مسیر دوچرخه سواری و تردد موتورسواران از این مسیر شکایاتی را مطرح کردند.

وی خواست تا شهرداری تهران بازبینی لازم را انجام و اگر طرح دوچرخه سواری تأثیری ندارد، طرح را متوقف کنند.

تقدیر از تخریب ساخت و ساز غیر مجاز مناطق ۵، ۱۸ و ۱۹

جعفر شربیانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در یک ماه اخیر اخباری از منطقه ۵، ۱۸ و ۱۹ در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز مطرح شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری شهرداران ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق قلع و قمع شد، گفت: از شهردار منطقه ۱۸ تشکر می کنیم و امیدواریم عملکرد شهردار منطقه ۱۸، ۵ و ۱۹ سرلوحه دیگر مناطق شهرداری شود.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha