۸۶ باب کتابخانه عمومی مخزن دار در کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام فعال است

ایلام- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از فعالیت ۸۶ باب کتابخانه عمومی مخزن دار در سطح این کانون ها خبر داد.

حجت الاسلام علی چراغی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی استان ایلام فعالیت دارند، اظهار کرد: کانون های مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی در جوار مساجد با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در تلاش برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد هستند.

وی با اشاره به اینکه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد توجه ویژه ای به موضوع کتاب و کتابخوانی صورت گرفته است، گفت:  در حال حاضر ۸۶ باب کتابخانه عمومی مخزن دار در مساجد روستایی و شهری استان فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از فعالیت ۲۲۱ باب کتابخانه باز در سطح این کانون ها خبر داد و افزود: کتابخانه های باز به صورت یک قفسه در سطح مساجد استان به منظور امانت کتاب به نمازگزاران و اهالی مسجد و همچنین مراجعه کنندگان فعالیت دارند.

حجت الاسلام چراغی پور به برنامه های گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: نشست هماهنگی اجرای ویژه برنامه های هفته کتاب با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است و در این هفته در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برنامه های ویژه ای در سطح کانون ها برگزار می شود.

وی به اجرای طرح شنبه های کتاب در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان اشاره کرد و تصریح کرد: در این طرح شنبه های هر هفته در سطح کانون های مساجد استان یک کتاب به اعضای آن معرفی می شود که جوانان و نوجوانان ضمن مطالعه کتاب در مسابقات کتابخوانی شرکت خواهند کرد.

چراغی پور تکریم از فعالان و کتابداران کانون های مساجد، تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی با موضوع مسجد،  برگزاری نمایشگاه کتاب و اهدا کتاب به کتابخانه های مساجد و برگزاری مسابقات کتابخوانی و مشارکت در جشنواره ستاد فهما در هفته کتاب را از برنامه های گرامیداشت هفته کتاب برشمرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha