اخطار دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۴۸۴ مرکز آموزشی به علت رعایت نکردن بهداشت

مشهد- ایرنا- مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزا و لزوم توجه هر چه بیشتر به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، طی بازدیدهای صورت گرفته به ۴۸۴ مدرسه، دانشگاه و مهدکودک به دلیل برخی تخلفات اخطار داده شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد باباخانی افزود:کارشناسان بهداشت این دانشگاه از ابتدای مهرماه سال جاری تا کنون ۲ هزار و ۷۷۷ بازدید از مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه، مهدکودک انجام دادند.

وی ادامه داد: در یک ماه ابتدایی سال تحصیلی، ۲ هزار و ۴۹۸ بازرسی از مدارس انجام شده است که بیش از ۷۵ درصد، زدن ماسک، حدود ۳۳ درصد پروتکل فاصله‌گذاری و بیش از ۲۶ درصد سایر اصول بهداشتی را رعایت کرده بودند.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ۱۵ دانشگاه نیز در این بازه زمانی بازدید شد که ۸۰ درصد آنها تهویه فضای آموزشی، ۱۰۰ درصد شیوه نامه  واکسیناسیون، حدود ۲۷ درصد، زدن ماسک و ۳۳ درصد شیوه نامه فاصله‌گذاری را مورد توجه قرار داده بودند و سه مورد از آنها نیز اخطار دریافت کردند.

باباخانی افزود: در این مدت از ۲۶۴ مهد کودک نیز بازدید شد که در این مراکز بیش از ۸۴ درصد، بهداشت فردی ، حدود ۳۸ درصد زدن ماسک و حدود ۷۷ درصد تهویه هوا را رعایت کرده بودند.

وی تاکید کرد: مراکزی که اخطار دریافت کرده‌اند باید در بازه زمانی مشخص شرایط خود را بهبود بخشند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha