۸۳۰ واحد غیر بهداشتی در خراسان رضوی مهر و موم شدند

مشهد- ایرنا- مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۳۰ مرکز و اماکن عمومی زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به دلیل تخلف و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهر و موم شدند.

محمد باباخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲۱۶ هزار و ۱۴۵ بازدید از مراکز و اماکنی عمومی نظیر سالن سینما و تئاتر، استادیوم، مراکز تفریحی(شهربازی)، فروشگاه های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، هتل‌ها و مراکز اقامتی، استخرهای شنا، مراکز ورزشی، مهد کودک، مدارس، دانشگاهها، بانک، پاساژ، فرودگاه و پایانه های مسافربری درون شهری و برون شهری در خراسان رضوی انجام شده است.

وی ادامه داد: در قالب این بازدیدها برای ۲۹ هزار و ۴۱۸ واحد اخطار تخلف صادر شده است که برخی از آنها به مراجع قضایی خراسان رضوی معرفی شده‌اند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم هرگونه تخلفی که در حوزه‌های مختلف بهداشتی ملاحظه می‌کنند، بلافاصله به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا کارشناسان و بازرسان اداره سلامت محیط و کار این دانشگاه  در محل حاضر شده و برخورد لازم و قانونی را با متخلفان داشته باشند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۶ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha