۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 84933079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیخ الازهر خواهان نشست گفت وگوی اسلامی برای مقابله با فتنه انگیزیها شد

تهران - ایرنا- شیخ الازهر خواهان برگزاری نشست گفت وگوی اسلامی جدی با مشارکت همه علمای اسلامی برای مقابله با تفرقه افکنی و فتنه انگیزی ها و کشمکش های طائفه ای شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های مصری، "احمد الطیب" شیخ الازهر در کنفرانس موسوم به " شرق و غرب برای همزیستی انسانی" که با حضور  پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در بحرین برگزار شد، از "علمای اسلامی در جهان صرف نظر از اختلاف مذاهب و طوایف و مکتب های آنها دعوت کرد که به سرعت برای برگزاری یک گفت وگوی اسلامی - اسلامی جدی به منظور وحدت و تقریب دیدگاهها و شناخت جهت از بین بردن علل تفرقه و فتنه و کشمکش طائفه ای وارد عمل شوند".

شیخ الازهر افزود: ضمن اعلام این دعوت از برادران مسلمان شیعه خود، من به همراه علمای ارشد الازهر و شورای حکمای مسلمانان آماده هستم که چنین نشستی را با دلهای باز و دست های گشاده به منظور نشستن با یکدیگر بر سر یک میز برگزار کنم.

برپایه این گزارش، شیخ الازهر هدف از این نشست را "گذر از صفحه گذشته و تقویت امور اسلامی و وحدت مواضع اسلامی" برشمرد و پیشنهاد داد که مصوبات آن بر توقف سخنرانی های تحریک آمیز و شیوه های تحریک آمیز و تکفیر و لزوم گذر از همه درگیری های تاریخی و معاصر تاکید کند.

الطیب همچنین " گوش دادن به صداهای تفرقه انگیز را برای مسلمانان حرام" دانست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha