مسئولانِ حاضر در مراسم ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در یک قاب

تهران- ایرنا- علاوه بر رئیس‌جمهور که سخنران اصلی مراسم امسال ۱۳ آبان در تهران بود، جمع زیادی از مسئولان لشکری و کشوری هم در این گردهمایی که هر ساله برای ابراز انزجار نسبت به توطئه‌ها و رفتارهای خصمانه استکبار جهانی برگزار می‌شود، همراه با اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور یافتند.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، مراسم «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»، امروز جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ همزمان با تهران، در سراسر کشور برگزار شد.

این مراسم همه ساله همزمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی سابق آمریکا توسط دانشجویان مسلمان خط امام (ره) در سال ۵۸ که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی به‌عنوان «انقلاب دوم» بعد از انقلاب مردم ایران در بهمن ۵۷ نام گرفت، برگزار می شود.

از آنجا که واقعه کشتار جمعی از دانش‌آموزان تهرانی معترض به رژیم شاه و دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران هم روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ رخ داد، این روز به‌عنوان «روز دانش آموز» نام گرفت تا به نمادی برای بروز و ظهور استقلال خواهی و آزادی طلبی جریانات دانش آموزی تبدیل شود اما حضور در راهپیمایی و گرامیداشت این روز، منحصر به نوجوانان و جوانان نیست و این روز تاریخی محملی برای ابراز انزجار اقشار مختلف مردم نسبت به توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان این مرز و بوم و رفتارهای کینه‌توزانه و خصمانه نظام سلطه است.

امسال هم همزمان با حضور دانش آموزان و گروه‌های مردمی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران، مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان در شهرستان‌ها نیز برگزار شد و جمعی از مسئولان عالی نیز همراه با مردم در این آیین حماسی شرکت کردند که نام برخی از آنها بر اساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا، در ذیل می آید:

مسئولانِ حاضر در مراسم ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در یک قاب

در پایتخت، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری اسلامی ایران، سخنران اصلی مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی بود و معاون اول او «محمد مخبر»، «غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر رئیس‌جمهور، «سید محمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش و «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز دیگر مقامات دولتی بودند که همگام با مردم در این مراسم حضور داشتند که البته حسینی سخنران مراسم ۱۳ آبان در اردبیل بود.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس دستگاه قضا، سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیگر مسئولان شرکت‌کننده در راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران بودند.

«سعید جلیلی» نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی سخنران مراسم ۱۳ آبان در شهر مقدس مشهد بود و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و «سید محمدرضا میرتاج‌الدینی» نماینده تبریز هم در جمع مردم بوشهر و ساری سخنرانی کردند.

سردار «محمد رضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه در جمع راهپیمایان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در اصفهان سخنرانی کرد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم ۱۳ آبان شیراز حضور یافت و حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم همراه با مردم ایلام در این مراسم شرکت کرد.

«منوچهر متکی» وزیر اسبق امور خارجه و رئیس خانه احزاب ایران، سخنران مراسم ۱۳ آبان در سمنان بود و «محمدرضا باهنر» نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری هم همراه با مردم اراک در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شرکت کرد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha