۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84929430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی اصفهان در باره شرایط جوی استان "هشدار نارنجی" صادر کرد

اصفهان-ایرنا- اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره وقوع تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک موقتی با کاهش دید در مناطق مستعد از امروز سه‌شنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از  افزایش گرادیان فشاری و وقوع تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک موقتی با کاهش دید در مناطق مستعد از روز سه‌شنبه تا اوایل روز چهارشنبه در نیمه شمالی و مناطق غربی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، سازه های موقت و زیر ساخت های شهری و روستایی و اختلال در مسیرهای مواصلاتی وجود دارد و احتمال وقوع  تند باد لحظه ای با سرعت بین ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر برساعت وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان توصیه شده است که از تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی و و از فعالیت ها در فضای باز خودداری کنند و ضمن مدیریت تردد در جاده ها، احتیاط لازم را در هنگام عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره داشته باشند.

این اداره کل همچنین در اطلاعیه دیگری از تشدید سامانه بارشی و  رگبار باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، در ارتفاعات بارش برف ، کاهش دما،  وزش باد شدید موقتی از اواخر چهارشنبه تا اوایل روز پنجشنبه در نیمه جنوبی  و مناطق غربی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال لغزندگی جاده، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل ها و مناطق مستعد، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان های چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و لرستان وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است احتیاط لازم در سفرهای برون شهری را داشته باشند و از فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو خودداری کنند، و تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده را داشته باشند، و از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها اجتناب و پرهیز، و دستگاههای امدادی هم برای مقابله با حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha