۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84927831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار راس دام ایلام برای صادرات در قرنطینه هستند

ایلام - ایرنا - مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: پنج هزار راس دام هم اکنون در قرنطینه قرار دارند که ظرف چند ماه آینده از استان به کشور کویت و یا کشورهای همجوار صادر می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشاد یاسمی روز یکشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان ایلام افزود: اقدامات خوبی در راستای کاهش قاچاق دام در استان با همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی در استان انجام شده است.

وی گفت: تمهیدات لازم با حضور امور عشایری استان های همجوار در راستای کنترل ورودی و خروجی عشایر کوچرو در استان و ایام قشلاق صورت گرفته است.

مدیرکل امور عشایری ایلام ادامه داد: صدور کارت شناسایی برای عشایر و شناسنامه دار کردن و پلاک کوبی دام ها در استان از جمله این اقدامات بوده است

یاسمی بیان کرد: تا کنون ۴۰ هزار راس از میزان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام استان پلاک کوبی شده و خرید دام مازاد بر نیاز عشایر به قیمت روز یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای مقابله با قاچاق دام بودن است.

وی اضافه کرد: توزیع نهاده های دامی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کمک به عشایر و مقابله با قاچاق دام بودن است.

مدیر کل امور عشایری ایلام تاکید کرد: ۶ هزار تن نهاده های دامی از ابتدای سال جاری تا کنون بین عشایر استان توزیع شده است.

یاسمی افزود: جو در بازار کیلویی ۱۲ هزار تومان و کنسانتره ۱۳ هزار تومان است که با حمایت دولت این نهاده ها به قیمت هشت تا ۹ هزار تومان توزیع شده است.

یاسمی با بیان اینکه از خروج کاه و کلش از استان جلوگیری شده است، گفت: ۱۰۰ هزار راس دام با همکاری دستگاه های مرتبط با کنترل های بهداشتی سازمان دامپزشکی و منابع طبیعی به استان‌های دیگر در راستای استفاده از ظرفیت مراتع سایر استان ها منتقل شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha