۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 858
کد خبر: 84925889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقامات گیلان درمحکومیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ پیام‌هایی صادر کردند

رشت - ایرنا- مقامات و مسئولان گیلان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای اقدام تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) «شاهچراغ» را محکوم کردند و این حادثه تلخ را به ملت ایران، محضر رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های داغدار این حادثه تسلیت گفتند.

استاندار گیلان در پیامی عنوان کرد: حادثه‌ تلخ و اسفناک شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه السلام به دست تروریست های مزدور، پرده جدیدی از رذیلت دشمنان ملت ایران اسلامی را آشکار ساخت و ندای مظلومیت و اقتدار ملت شریف ایران، این بار در حرم مطهر شاهچراغ (ع) طنین انداز شد.

اسدالله عباسی تصریح کرد: این تروریست‌های کوردل و مزدوران قسی‌القلب که به آسانی به روی شهروندان و زنان و کودکان بیگناه آتش می گشایند، ایادی همان مدعیان دروغگو و منافقند که این روزها با ظاهر آراسته از حقوق بشر دَم می زنند. و این جنایت تروریستی بیانگر اوج درماندگی و حقارت صحنه‌گردانان اصلی آن‌ است که به خیال باطل خود گمان می کنند، می توانند ایران اسلامی را ناامن کنند.

 وی تصریح کرد:به کوری چشم دشمنان، خون شهیدان مظلوم این جنایت، اتحاد و همبستگی مردم شریف ایران را بیش از پیش مستحکم و روسیاهی و ذلت را نصیب تروریست‌ها و حامیانشان خواهد کرد.   

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت هم این حادثه تروریستی وحشتناک که به دست کوردلان شقی، کج فهم و مزدور وهابی و اسراییلی صورت گرفت و جان‌های پاک مردان و زنان و حتی کودکان مظلوم را با گلوله‌های آتشین، آنهم هنگام نماز و زیارت گرفت راجز سبوعیت و وحشی گری ناشی از خشم و استیصال دشمنان بدخواه ملت بزرگ ایران ندانست که با سوء استفاده از فضای آشوبی که اغتشاشگران فراهم کرده اند، تلاش کردند مذبوخانه به مردم غیور ایران عزیز ضربه بزنند.

آیت الله رسول فلاحتی تصریح کرد:بدخواهان قسم خورده ملت شریف ایران و اذناب غافل و فریب خورده داخلی آنان بدانند، با این حرکت‌های کوردلانه و مذبوحانه هیچگاه نمی‌توانند ملت غیور ایران را از هدف مقدسش یعنی افراشتن پرچم اسلام ناب محمدی و زمینه سازی برای انقلاب جهانی مهدی موعود عج الله تعالی علیه مایوس و ناامید کنند بلکه این اقدامات بی شرمانه و جنایتکارانه، عزم و تصمیم مردم ولایتمدار ایران را در تحقق اهدافش صدچندان خواهد کرد.

آیت‌الله رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری هم در پیامی تصریح کرد : آتش کینه استکبار وصهیونیسم این بار از لوله سلاح‌های اهدایی به گروه تکفیری داعش زبانه کشید و دامنگیر مردم بی دفاع، مؤمن و خداجوی استان فارس و شهر شیراز شد.

آیت الله رمضانی در این پیام تصریح کرد : پیوند آشکار ضد انقلاب و داعش جای هیچ تردیدی را برای ادامه طرح براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی نگذاشت تا مشوّقین و محرکّین خارجی و داخلی اغتشاشات، بار دیگر شاهد نتایج اقدامات کور خود در به خاک و خون کشیدن مردان، زنان و کودکان بی دفاع باشند.
در ادامه این مطلب عنوان شده است:شهادت و آسیب دیدن زنان این حادثه، ظاهراً این بار نه در قاموس به ظاهر عاطفی دلسوزان به ساحت زنان جای داشت ونه در سیاست دوگانه غرب و نه در باکس توئیت های فریبکاران. اگرچه اینگونه جنایت‌ها بی پاسخ نخواهد ماند اما عدم اقدامات باز دارنده جوامع بین المللی وحقوقی موجب کاهش اعتماد بشریت به امنیت عمومی خواهد شد.
فرمانده سپاه قدس گیلان هم  در پیامی مجزا تصریح کرد : جریان جهل و تکفیر با حمایت و راهبری استکبار جهانی باردیگر جنایت تازه‌ای رقم زد، و جمعی از مؤمنان نمازگزار را به خاک و خون کشید. دشمنان ما می دانند مردمی که مرام امام حسین(ع) را اختیار کردند و سر تسلیم دربرابر ظالمان فرود نیاورده و از کشته شدن باکی ندارند چرا که شهادت بالاترین درجه زندگانی دنیا وآخرت آنان است.
، سردار محمد عبدالله‌پور عنوان کرد: نباید فراموش کرد این جنایت تروریستی بر موج اغتشاشات سوار بود و نشان داد طیف وسیع دشمن از معاندین داخل و خارج تا آمریکا و انگلیس و داعش همه و همه تمام توان خویش را برای از بین بردن ایران، نظام و انقلاب اسلامی بکار گرفته اند.

 وی با تاکید بر اینکه این عمل جنایتکارانه؛ دست آمریکا ونوکر سرسپرده اش آل سعود خائن رابیش از پیش بر ملا ساخت وبغض وکینه آنان در شکست هایشان را درمنطقه آشکار کرد، عنوان کرد: این مزدوران بی وطن باید خشم رزمندگان اسلام را دریابند وانشاالله خشم پروردگار توسط سربازان امام زمان (عج) برسرشان فرود خواهد آمد.
رئیس کل دادگستری گیلان در پیام خود تصریح کرد:بار دیگر شرارت و کینه دشمنان و گروه‌های تکفیری در کشتار بی رحمانه تعدادی از هموطنان در استان مقدس احمد بن موسی علیه السلام، حادثه تلخ و اسفناکی را رقم زد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی ضمن محکومیت این رفتار ددشمنانه این فاجعه غمبار را به مردم ولایتمدار و خانواده شهدا تسلیت عرض نمود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و برخی دیگر از مسئولان و نهادها و تشکل ها نیز با صدور بیانیه هایی انزجار خود را از این اقدامات ددمنشانه اعلام و آن را محکوم کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha