۷۲ واحد گلخانه لیموترش در روستای خرماکلا قائمشهر افتتاح شد

ساری - ایرنا - ۷۲ واحد از گلخانه‌های لیموترش قائمشهر با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران و سید امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور در روستای خرماکلا این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح این طرح ها در روستای خرماکلا قائمشهر افزود: با همراهی سرمایه گذار و اعطای تسهیلات از سوی بانک‌های عامل، برای ساخت و تکمیل این طرح ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این ۷۲ گلخانه لیموترش برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که، بازگشت جمعیت به مناطق روستایی یکی از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است، گفت: قوی کردن اقتصاد روستا با اجرای طرح های زودبازده و ساخت گلخانه شدنی است.

۷۲ واحد گلخانه لیموترش در روستای خرماکلا قائمشهر افتتاح شد

عنایتی با بیان این که، در یکسال گذشته حدود ۱۵۰ گلخانه لیموترش و دیگر محصولات غذایی به بهره برداری رسید، افزود: طبق برنامه ریزی به دنبال افزایش این واحدها هستیم.

وی وسعت ۷۲ گلخانه لیموترش در روستای خرماکلا قائمشهر را حدود ۱۰ هزار متر عنوان کرد و یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده حدود ۲۰ هزار متر گلخانه محصولات کشاورزی در استان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طبق برنامه ۱۰ ساله توسعه گلخانه های کشور، وسعت این اماکن تا پایان سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار و ۳۵۵ هکتار برسد. در حال حاضر سطح گلخانه های کشور بیش از ۱۸ هزار هکتار است که حدود ۸۰ درصد زیرکشت محصولات گلخانه ای شامل سبزی و صیفی و ۲۰ درصد نیز در بخش گیاهان زینتی و سایر محصولات میوه ای است.
هم اکنون استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود هفت میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.
این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha