امام جمعه مهاباد: ایجاد مشکل در مسیر عزت و اقتدار ایران هدف دشمنان است

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: دشمنان، وحدت ما را نشانه گرفته‌ و می‌خواهند از این طریق، مسیر پیشرفت، عزت و اقتدار ایران مستقل و قوی را دچار مشکل کنند.

ماموستا عبدالسلام امامی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز اظهار کرد: می‌طلبد مردم انقلابی ایران زمین، وحدت و اتحاد خود را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده و نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی ادامه داد: اسلام، دین مهربانی و رئوفت و مخالف خشونت و کشتن انسان‌هاست و افراد و افکاری که در صدد اجرای چنین اقدامی هستند، از دین اسلام فاصله دارند.

امام جمعه مهاباد ضمن تسلیت به بازماندگان شهدای این حادثه تروریستی و دعای بهبودی برای مصدومان افزود: مردم ایران ملتی بصیر و آگاه به مسایل هستند و در این برهه حساس نیز توطئه شوم دشمنان را  تشخیص می‌دهند.

ماموستا امامی اضافه کرد: در این حادثه دوباره مظلومیت مردم ایران در برابر دشمنان نمایان شد اما ملت ما قوی، هوشیار و آگاه هستند و با ایمان به خدا و صبر و استقامت بر دشمنان پیروز خواهند شد.

به گزارش ایرنا، طبق گفته شاهدان عینی، فردی تروریست‌ ساعت ۱۷:۴۵ چهارشنبه از ورودی خیابان ۹ دی وارد حرم شاهچراغ شد و خدام‌ و زائران حاضر را به رگبار بست.

شمار شهدای اقدام تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز به ۱۵ نفر رسیده است که ۲ نفر از آنها کودک هستند. همچنین در این حادثه تروریستی ۲۷ نفر زخمی شدند که چهار نفر از مجروحین به اتاق عمل رفته‌اند و یک نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

پس از این حادثه تروریستی رییس جمهوری، وزیر کشور،  رییس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان کشوری و استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در پیام‌های جداگانه این حادثه را محکوم کردند، از امروز (پنجم آبان‌ماه) به مدت سه روز در شیراز عزای عمومی اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha