۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبر: 84923100
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر جدید انگلیس درباره تصمیمات سخت اقتصادی هشدار داد

لندن – ایرنا – ریشی سوناک در نخستین نطق خود بعنوان نخست وزیر انگلیس، رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور را اولویت اصلی دولت جدید معرفی کرد اما درباره تبعات تصمیمات سخت هشدار داد.

به گزارش ایرنا، سوناک پس از آنکه رسما از سوی پادشاه انگلیس حکم نخست وزیری خود را دریافت کرد، راهی دفتر نخست وزیری شد تا نخستین نطق خود را در این کسوت ارائه کند.

وی مقابل دوربین رسانه‌ها حاضر شد و گفت؛ در حال حاضر کشور با یک بحران اقتصادی عمیق مواجه است. عواقب همه گیری کرونا هنوز ادامه دارد. جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین باعث بی ثباتی بازارهای انرژی و زنجیره تامین در سراسر جهان شده است.

وی برنامه اقتصادی دولت قبل را اشتباه خواند و گفت کارها برای اصلاح امور در دولت او بلافاصله آغاز خواهد شد.
سوناک افزود: من ثبات و اعتماد اقتصادی را در مرکز دستور کار این دولت قرار خواهم داد. اما این به معنای تصمیمات دشوار در آینده خواهد بود.

او همچنین تقویت نظام بهداشتی، مدارس و مراکز آموزشی، کنترل مرزها، حفاظت از محیط زیست، حمایت از نیروهای مسلح، امنیت اجتماعی و رفاه عمومی را از دیگر برنامه‌های دولت عنوان کرد وگفت کشور را نه با حرف، بلکه با عمل متحد خواهد کرد. سوناک ادعا کرد که دولت جدید در هر سطحی صادقانه، حرفه ای و مسئولیت پذیر عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه «اعتماد اکتسابی است» خطاب به مردم مدعی شد: من اعتماد شما را به دست خواهم آورد.

«ریشی سوناک» ۴۲ ساله دیروز (دوشنبه) بعنوان رهبر جدید حزب حاکم در انگلیس معرفی شد. او که سومین نخست وزیر این کشور در سال جاری میلادی بشمار می‌رود در شرایطی سکان دولت را به دست گرفته است که اوضاع اقتصادی، بشدت بغرنج و در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد. انتظار می‌رود که نامبرده در ساعات آینده اعضای دولت جدید را معرفی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha