۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84922000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نایب رییس اتاق بازرگانی قزوین: استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی ضربه به اقتصاد کشور است

قزوین - ایرنا - نایب رییس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و کشاورزی قزوین گفت: استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی کارساز نبوده و ضربه به اقتصاد کشور است که بایستی به جای این اقدام، اختیارات وزیر و وزارتخانه افزایش یابد.

مهدی عبدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزیر کنونی در حال حاضر یک سال و اندی است که سکان وزارتخانه را با کوله باری از تجربه برعهده گرفته در حال که اگر نفر بعدی یرای این پست گمارده شود همین مدت وزارت زمان می برد تا با وزارتخانه آشنا شود که این کار معقولی نخواهد بود.

به گفته وی، نمایندگان محترم مجلس می توانند به جای استیضاح وزیر صمت، اختیارات وی را در بسیاری از حوزه ها افزایش دهند و در عین حال نیز فرماندهی اقتصاد مقاومتی را نیز در اختیار وی قرار دهند.

این فعال بخش تولید و صادرات خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختیارات کافی و لازم در برخی حوزه ها، به خصوص برای توسعه صادرات برخوردار نیست و لازم است در این زمینه تجدید نظر شود.

وی اظهار داشت: وضعیت نابسامان در حوزه صادرات محصول سیاست و برنامه های چهار سال گذشته از جمله در حوزه تعهدات ارزی بوده ه بایستی نسبت به اصلاح این وضعیت اقدامات جدی تری صورت بپذیرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: بانک مرکزی دغدغه چندانی برای تولید و اشتغال ندارد و تنها به منافع ارزی خود می اندیشد و در این شرایط باید با اصلاح مقررات، اختیارات لازم به وزرات صمت منتقل شود تا این وزراتخانه به نقش اساسی خود در حمایت از تولید و صادرات بپردازد.

 به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha