شناور حامل ماینرهای قاچاق در آب‌های جزیره قشم توقیف شد

قشم - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم از توقیف یک فروند شناور حامل ۱۸ دستگاه ماینر قاچاق در آب‌های این جزیره خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از دادگستری استان هرمزگان، امید مهدوی مجد اظهار داشت: در راستای ماموریت محوله، ناوگروه دریابانی مستقر در این جزیره هنگام پایش و حراست از مرزهای دریایی کشور در آب های جزیره قشم، ضمن شناسایی یک فروند شناور حامل دستگاه های ماینر قاچاق، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی ادامه داد: ۲ سرنشین این شناور نیز دستگیر شده اند که برای تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برند.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم اضافه کرد: ماموران موفق شدند در جریان بازرسی از شناور یادشده، ۱۸ دستگاه فن ماینر به همراه متعلقات آن را نیز کشف و ضبط کنند.

مهدوی مجد خاطرنشان کرد: استخراج ارز دیجیتال تابع قوانین و مقررات خاصی است که متقاضیان آن تنها با دریافت مجوز و استفاده از برق با تعرفه مشخص می‌توانند در این خصوص اقدام کنند.

وی یادآور شد: با توجه به ماموریت ابلاغی از سوی دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت‌المال و با هدف بهره مندی یکسان همه مردم از حامل‌های انرژی به خصوص برق ضمن اعمال نظارت مستمر و پایش دقیق به منظور جلوگیری از استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال، با ناقضان قانون و متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها