۲ آبان ۱۴۰۱، ۸:۱۲
کد خبر: 84921148
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چهار میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه حرارتی شازند تولید شد

اراک - ایرنا - مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی کشور گفت: نیمه نخست امسال بالغ بر چهار میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه حرارتی شازند تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد افزایش داشته است.

«علیرضا شیخی مهرآبادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش تولید برق در نیروگاه حرارتی شازند سبب شد که امسال حتی یک ساعت خاموشی با برنامه در استان نداشته باشیم و تنها به دلیل انجام تعمیرات حدود یک ساعت برق برخی نقاط استان قطع شد.

وی با بیان اینکه نیروگاه شازند تنها نیروگاه حوزه استان مرکزی است، ادامه داد: مصرف برق استان در شرایط پیک حدود یک هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت است و تمام تلاش ها برای تامین این میزان برق برای جلوگیری از خاموشی‌ها بکار گرفته شد.

مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی کشور اظهار داشت: سال ۹۹ میزان تولید برق سالانه نیروگاه شازند هفت و نیم میلیارد کیلووات ساعت بود اما در سال ۱۴۰۰ به دلیل افزایش برق مصرفی، میزان تولید برق به هشت میلیارد کیلووات ساعت افزایش یافت.

شیخی مهرآبادی گفت: تعمیرات چهار واحد نیروگاه شازند در نیمه دوم امسال برنامه‌ریزی شده بود که اکنون تعمیرات یک واحد به طور کامل انجام شده و سه واحد دیگر نیز در اسرع وقت انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: حفظ بالندگی و شکوفایی نیروگاه شازند برنامه اولویت دار شرکت تولید برق منطقه‌ مرکزی است که در این راستا علاوه بر تعمیرات به‌هنگام واحدها، ۳۰ طرح بهینه‌سازی و به روزرسانی دیگر نیز تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی یکی از طرح‌های آماده بهره‌برداری برای تابستان سال آینده را طرح برج خنک کننده کمکی نیروگاه شازند عنوان کرد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان اجرایی شده و در زمان پیک مصرف ۲۸ مگاوات ساعت به تولید تابستان کمک می‌کند و تولید ۲۸ مگاوات ساعت می تواند برق یک شهر کوچک را تامین کند.

نیروگاه شازند در سال جاری یک قطره مازوت هم نسوزانده است

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی کشور در ادامه سخنان خود به سوخت نیروگاه شازند در سال جاری اشاره کرد و گفت: این واحد در سال جاری حتی یک قطره مازوت هم نسوزانده است.  

شیخی بیان کرد: نیروگاه شازند در انتخاب نوع سوخت خود هیچ نقشی ندارد و وزارت نفت باید گاز را در اختیار این واحد صنعتی قرار دهد، نیروگاه هم مانند مردم مطالبه گر سوخت گاز است.


مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی کشور گفت : اکنون پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تمام سوخت مازوت نیم درصد سولفور کشتیرانی کشور را تامین می کند اما در اختیار نیروگاه قرار نمی دهد و لازم مسئولان نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

شیخی مهرآبادی تاکید کرد: چنانچه پالایشگاه شازند مازوت نیم درصد سولفور که به کشتیرانی می دهد، در اختیار نیروگاه شازند هم قرار دهد، مشکل آلاینده بودن این واحد صنعتی رفع می شود و مردم باید این مطالبه گری را به جای نیروگاه از پالایشگاه داشته باشند.

نیروگاه شازند به عنوان یکی از طرح‌های مهم ملی کشور است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۷۳ در زمینی به مساحت ۲۴۰ هکتار ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرده است.

نیروگاه شازند یکی از نیروگاه‌های نوع حرارتی کشور است که برق تولیدی این نیروگاه از طریق پست ۲۳۰ کیلوولت توسط شرکت سهامی برق منطقه ای باختر ایجاد شده و به شبکه سراسری انتقال داده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha