۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84920317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعاء: منطقه پیام حمله به بندر الضبه را درک کند

۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبر: 84920317
صنعاء:  منطقه پیام حمله به بندر الضبه را درک کند

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن هشدار صنعاء به شرکت‌های خارجی در مورد غارت مستمر ثروت، تصمیمی ملی برای حفظ ثروت مردم این کشور است و با تلاش برای پایان دادن به تهاجم نظامی منافاتی ندارد.

به گزارش ایرنا، «هشام شرف» وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن امروز (شنبه) در رابطه با ضربه هشدار دهنده دیروز نیروهای مسلح یمن به بندر الضبه در شرق این کشور، گفت که  اگر صنعاء بگوید این کار را انجام می‌دهد، در میدان عمل و روی زمین انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: ما پیام هشدار دهنده خود را به عنوان اولین گامی که می‌تواند مستمر باشد و شدت پیدا کند، به همه کشورهای جهان اطلاع داده‌ایم و منطقه و جامعه بین المللی باید این پیام را درک کنند.
هشام شرف تأکید کرد که «رهبری ملی» در قبال ادامه غارت ثروت مردم یمن و نیز تداوم تهاجم نظامی و محاصره همه جانبه دست بسته نخواهد بود.
وزیر امور خارجه یمن در ادامه تصریح کرد: صنعاء از سر قدرت و توانایی، همچنان دست خود را برای صلح عادلانه و شرافتمندانه و دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع برای پایان دادن به تجاوزات و رفع محاصره دراز می‎کند.
وی تأکید کرد که تمدید آتش بس یمن منوط به پرداخت حقوق همه کارکنان دولت، ورود بدون مشکل کشتی‌های نفت و گاز و کالاهای تجاری به بندر حدیده و عدم مانع‌تراشی برای پروازهای تجاری است.
ارتش یمن دیروز جمعه برای جلوگیری از یک کشتی نفتی که قصد غارت نفت خام را از طریق بندر الضبه در استان حضرموت داشت، به این بندر حمله پهپادی کرد.
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات پهپادی صورت‌گرفته در بندر الضبه (شرق یمن) تنها یک ضربه هشداردهنده ناچیز بود که با هدف جلوگیری از غارت و قاچاق نفت صورت گرفت.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha