۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84929393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انصارالله: اجلاس الجزایر برای پایان تجاوزگری و محاصره یمن اقدام کند

تهران – ایرنا – جنبش انصارالله یمن از اعضای اجلاس سران عرب در الجزایر خواست تا برای پایان دادن به تجاوزگری علیه یمن و رفع محاصره این کشور وارد عمل شوند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یمنی "سبأ"، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله گفت: یمن از الجزایر و سران کشورهای عرب انتظار دارد تا در کنار ملت یمن و حق مشروع آن در پایان یافتن تجاوزگری هشت ساله و رفع محاصره قرار گیرند تا اینکه یمن با پاکسازی سرزمین خود از وجود اشغالگران خارجی، بار دیگر به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کامل خود را بازیابد.

المشاط ضمن ارسال نامه ای برای عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر به مناسبت سالروز انقلاب آزادیبخش الجزایر گفت: یمن خواستار دریافت غرامت تمامی ضرر و زیان های متحمل شده طی تقریبا هشت سال گذشته است.

وی افزود: یمن از اجلاس سران عرب در الجزایر انتظار دارد تا به یمنی ها در تبلور بخشیدن به راه حل های ملی داخلی بدون هر گونه قیمومیت یا دخالت های مشکوک در راستای منافع ملت یمن جهت دستیابی به تمامی حقوق حقه خود کمک کند.

المشاط همچنین از اعضای اجلاس سران عرب در الجزایر خواست تا با ملت فلسطین همراهی و همگامی نماید و برای سایر مسائل جهان عرب به دور از دخالت های خارجی و منافع تنگ نظرانه راه حل هایی بیابد .

 "علی القحوم" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا تاکید کرده بود: صبر ما در قبال غارت ثروت ها و منابع یمن زیاد طول نخواهد کشید و سلاح های راهبردی و بازدارنده ما معادلات میدانی را تغییر داده است.

وی با اشاره به عملیات پهپادی اخیر ارتش یمن به بندر الضبه در استان حضرموت در جنوب این کشور برای جلوگیری از سرقت منابع نفتی ملت یمن افزود: عملیات "الضبه" حاوی این پیام هشدار آمیز بود که ما در قبال محروم ماندن ملت و غارت منابع و ثروت های یمن از طرف متجاوزان و ذخیره درآمدهای آن در بانک "الاهلی" عربستان دست بسته نخواهیم ماند.

ارتش یمن اخیرا برای جلوگیری از ورود یک کشتی نفتی که قصد غارت نفت خام را از طریق بندر الضبه در استان حضرموت داشت، به این بندر حمله پهپادی کرد و سپس سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات پهپادی تنها یک ضربه هشداردهنده ناچیز بود که با هدف جلوگیری از غارت و قاچاق نفت صورت گرفت.

عربستان همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت تقریبا هفت سال از این تجاوز وحشیانه، سایر هم‌پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.
طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.487

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha