آموزش در ۲۲ هزار کلاس درس دوره ابتدایی شهر تهران برقرار است/ ساماندهی نیروی انسانی در مدارس

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی شهر تهران گفت: آموزش در ۲۲ هزار کلاس درس دوره ابتدایی شهر تهران برقرار است و با وجود جمعیت بسیار و حجم بالای کلاس های درس فرآیند مهم و پیچیده ساماندهی نیروی انسانی مورد توجه ویژه قرار دارد و این توجه ویژه نیازمند دقت و مدیریت جهادی است.

معصومه معصومیان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره برگزاری کلاس‌های درس دوره ابتدایی شهر تهران اظهار کرد:  در دوره ابتدایی ساماندهی بسیار خوبی برای کلاس ها صورت گرفته و علاوه بر توجه به ویژگی های عمومی و اهمیت خاص این دوره، ضرورت توجه به پایه اول ابتدایی به طوری مد نظر بوده  که ساماندهی  در دوره ابتدایی را بالحاظ شرایط دوره رشد فرزندان از اهمیتی فوق العاده بهره مند کرده است و این توجه در پایه اول با دقتی افزون تر انجام شده است.

وی تصریح کرد:بر اساس اسناد بالادستی به خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پایه اول، دوره‌ای بنیادین و  مورد تاکید است و تامین نیروی متخصص و تغییر نکردن معلم به دلیل ارتباط حسی میان معلم و دانش آموز در دوره آموزشی  این پایه از الزامات لحاظ شده در ساماندهی نیروی انسانی است و این تاکید همواره در جلسات با مدیران و معاونین آموزش ابتدایی مناطق نوزده گانه شهر تهران به عنوان چشم اندازی در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران افزود: ساماندهی نیروی انسانی به صورت چند مرحله ای در این دوره انجام شده تا علاوه بر کمیت بر کیفیت خاص آن نیز به درستی نظارت شود و این بدان معناست که در واقع تمام تلاش ما به این منظور بوده  که آغاز سال تحصیلی جدید با لحاظ همه ی استانداردهای تحصیلی صورت پذیرد و این اقدام با رویکرد اصلی، تخصصی سازی دوره ابتدایی همواره همراه بوده و  در پذیرش های جدید استخدامی معلمان دوره ابتدایی از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان با رشته تخصصی و نیروهای ماده ۲۸ با رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش ابتدایی بهره مند شده ایم.

آموزش در ۲۲ هزار کلاس درس دوره ابتدایی شهر تهران برقرار است/ ساماندهی نیروی انسانی در مدارس

ساماندهی نیروی انسانی در مدارس ابتدایی شهر تهران

معصومیان با بیان اینکه دوره ابتدایی شالوده و پایه همه دوره‌های تحصیلی است، ادامه داد: نقش معلمان این دوره در شکل گیری شخصیت و رشد دانش آموزان تاثیربسیاری دارد، بر اساس قانون همکاران با سابقه بالای ۲۰سال مشمول تقلیل ساعت کار هستند و ساعت باقی‌مانده با حضور یک همکار متخصص تکمیل شده که تلاش کرده ایم تا در درس تربیت بدنی معلمان متخصص به کار گرفته‌ شوند.

وی یادآورشد: در دوره دوم ابتدایی برای پایه های چهارم، پنجم و ششم متناسب با شخصیت دانش آموزان آماده سازی های لازم با فضای چند معلمی، در نظر گرفته شده است تا ضمن توجه به نیازهای این عزیزان بهترین شرایط ممکن تدریس دروس به کار گرفته شود.

در پایان معصومیان گفت: در کلاس های دوره ابتدایی با توجه به شرایط اشاره شده ساماندهی نیروی انسانی به طوری در دستور کار این معاونت قرار گرفته که دانش آموزان عزیز  در بهترین شرایط تحصیلی بتوانند مشغول به تعلیم و تربیت شوند.

به گزارش ایرنا، دانش‌آموزان امسال پس از فروکش کردن تب تند کرونا بواسطه واکسیناسیون حداکثری با بازگشایی ایمن مدارس مهری با نشاط و متفاوت را تجربه می‌کنند، هرچند از ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تا پایان خردادماه دانش‌آموزان توانستند هر روز در کلاس‌های درس حاضر شوند اما با توجه به افت تحصیلی ناشی از دوسال تعطیلی در دوران کرونا، مهر امسال از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در این راستا، معصومه نجفی پازکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیش از این در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا با بیان اینکه برای مهر ماه کلاس خالی از معلم نخواهیم داشت، گفت: کلاس‌های درس دانش آموزان ابتدایی به کتابخانه تجهیز می‌شود.

وی درباره آموزش دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی جدید، اظهارکرد: اولین مسئله مورد توجه کیفیت آموزش در دوره ابتدایی است و برنامه تمرکز و شایستگی های عمومی را برای دانش آموزان در این دوره درنظر گرفته ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: این برنامه شامل شایستگی های ارتباطی همان مهارت های زبانی، شایستگی های فناوری و شایستگی تفکر است، بنابراین در این راستا  بسته آموزشی برای کلاس اول ابتدایی تولید می شود.

نجفی پازکی با بیان اینکه یکی از شاخص های مهم نبود تکرار پایه در دوره اول ابتدایی است، خاطرنشان کرد: هر قدر پایه و اساس آموزش در اول ابتدایی دقیق تر گذاشته شود، در پایه های بعدی هم  می توان انتظار تحقق بهتر اهداف را داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha