۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۱
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84918011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باسیل: اگر دولت جدید تشکیل نشود، از هرج و مرج فراتر خواهیم رفت

تهران-ایرنا- رئیس جریان آزاد ملی لبنان گفت که اگر دولت جدید تشکیل نشود، کشور از هرج و مرج اجتماعی فراتر خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان در گفت‌وگو با الجزیره با اشاره به جلسه فردای نمایندگان پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور جدید تصریح کرد: ما در این جلسه شرکت خواهیم کرد اما رای سفید می‌دهیم.
رئیس جریان آزاد ملی لبنان در ادامه به الجزیره گفت که اگر دولت جدید تشکیل نشود، کشور از هرج و مرج اجتماعی و قانون اساسی فراتر خواهد رفت.
وی همچنین تأکید کرد که حزب متبوعش با اصلاح قانون اساسی با هدف انتخاب فرمانده ارتش لبنان به عنوان رئیس جمهور جدید مخالف است.
جبران باسیل این اظهارات را در حالی عنوان می‌کند که نجیب میقاتی نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید لبنان تاکنون موفق به تشکیل کابینه خود نشده است و دوره ریاست جمهوری میشل عون رئیس جمهور کنونی لبنان نیز در حال پایان یافتن است.
از طرفی، محافل لبنانی نگرانند که رئیس جمهور جدید در مهلت قانونی که اکنون در شرف پایان یافتن است، انتخاب نشود و در این صورت، در نهاد ریاست جمهوری لبنان خلاء قدرت ایجاد شود.
رهبر جریان آزاد ملی لبنان روز دوشنبه پس از دیدار با نبیه بری رئیس پارلمان این کشور، پرونده انتخاب رئیس جمهور جدید را مثبت ارزیابی کرده و بر ادامه گفت وگو برای دستیابی به توافق در این باره تأکید کرد.
وی گفت که «ما به دنبال توافق بر سر چشم انداز دوره جدید هستیم و همچنین تلاش می‌کنیم به عنوان احزاب سیاسی با یکدیگر کنار بیاییم تا خلاء در نهاد ریاست جمهوری ایجاد نشود».

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha