حزب‌الله: دخالت های آمریکا و عربستان مانع انتخاب رئیس جمهور لبنان است

تهران-ایرنا- به دنبال شکست مجدد نمایندگان پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور و موکول شدن جلسه به دوشنبه آینده، عضو شورای مرکزی حزب‌الله در سخنانی سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان در بیروت را باعث مانع‌تراشی در انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان دانست.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از سایت النشره، شیخ "نبیل قاووق" عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در این باره اظهار داشت: دیگر بر کسی پوشیده نیست که آمریکایی‌ها و سعودی‌ها نمی‌خواهند لبنان از بحران‌های خود خارج شود، بلکه تلاش می‌کنند لبنانی‌ها را از گفت‌وگو و اجماع نظر باز دارند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در جلسات پارلمان برای انتخاب رئیس جمهوری رخ می‌دهد، ثابت می‌کند که مداخلات سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان روند انتخاب رئیس جمهور طبق موعدهای تعیین شده در قانون اساسی را مختل کرده است، چراکه آنها و حامیانشان می خواهند برای به چالش کشیدن و سوق دادن کشور به سمت درگیری کاندیدای مورد نظر خود را تحمیل کنند و اکنون همه می‌دانند که این دو سفارتخانه، روند انتخاب رئیس جمهور را در سخت‌ترین و دورترین مسیر قرار داده‌اند.

شیخ قاووق همچنین تاکید کرد: ما می خواهیم رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که کارمند سفارتخانه‌ها نباشد.

وی ادامه داد: لبنان که غرق در بحران‌ها  است، برای برون رفت از آن نیازمند راه‌حل‌های سریع است و دیگر نیازی به ایجاد مشکلات و بحران‌های جدید ندارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که پارلمان لبنان امروز جلسه سوم خود را برای انتخاب رئیس جمهور جدید با حضور ۱۱۰ نماینده برگزار کرد.

در این جلسه درباره انتخاب رئیس جمهور جدید رای گیری شد. در شمارش آرا مشخص شد که ۵۵ نماینده برگه سفید به صندوق ریخته اند و ۴۲ رای برای "میشل معوض"،۲۱ رای برای اسامی دیگر و یک رای برای "میلاد ابومهلب" به صندوق ریخته شده است.

انتخاب رئیس جمهور لبنان نیاز به رای دو سوم نمایندگان پارلمان دارد.

با این شرایط قرار شد که جلسه چهارم پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور امروز برگزار شود اما به حدنصاب نرسید و از این رو، نبیه بری جلسه چهارم برای انتخاب رئیس جمهور را به دوشنه ۲۴ اکتبر موکول کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha