۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶
کد خبرنگار: 3110
کد خبر: 84914852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۲۹۰ میلیارد ریال برای حوزه ایثار و شهادت ایلام

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید بر اختصاص اعتبار برای ساماندهی یادمان های شهدا در شهرستان ها، گفت: ۲۹۰ میلیارد ریال برای حوزه ایثار و شهادت استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان افزود: خوشبختانه در سطح استان توجه ویژه ای به یادمان شهدا و مقبره شهدای گمنام شده که یکی از این یادمان ها، یادمان شهدای گمنام در هلیلان بود که با اعتباری بیش از هفت میلیارد ریال ساماندهی شد.

وی تاکید کرد: با این توجه و تخصیص اعتبارات برای حوزه شهدا امیدواریم بتوانیم تحولی در حوزه ترویج و پاسداشت نام و یاد شهدا داشته باشیم.

استاندار ایلام با اشاره سخنان امام (ره) در خصوص جایگاه شهدا، گفت: امام (ره) فرمودند: ( شهدا امام زادگان عشق هستند).

بهرام نیا همچنین با اشاره به تپه نورالشهدا شهر ایلام، گفت: شهرداری ایلام برای این یادمان متولی مشخص کند و با توجه به تامین برق آن ، رفع مشکل آب آن در دستور کار قرار گیرد.

یادمان های شهدا جامعه مخاطب زیادی دارند

وی با بیان اینکه یادمان ها شهدا جامعه مخاطب قابل توجه و زیادی دارند، افزود: ساماندهی یادمان ها و قبور شهدا اهمیت زیادی دارد و در دولت سیزدهم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

استاندار ایلام با اشاره به تولید محتوا و فیلمنامه در صدا و سیما مرکزی ایلام در خصوص شهدا، گفت: این اقدام صدا و سیما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار ارزشمند است که برای تهیه این فیلم نیز استانداری ایلام نیز کمک خواهد کرد.

بهرام نیا با اشاره به تاکیدات رهبر مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به یادمان و المان های شهدا افزود: یادمان شهدای چوار برای ساماندهی به ورزش و جوانان واگذار می شود.

استاندار ایلام به یادمان شهدای چرداول نیز پرداخت و یادآور شد: ساختمان و مجموعه یادمان شهدای این شهرستان دارای ۳۰ درصد پیشرفت بوده، اما خود ساختمان سازه ۷۰ درصد پیشرفت دارد که باید با تزریق اعتبارات در اسرع وقت تکمیل شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام در خصوص تکمیل راه ارتباطی یادمان شهدای چرداول تاکید کرد: ۶۰۰ تن قیر برای کار آسفالت آن نیاز است که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از طریق جهاد خودکفایی برای تکمیل این راه ارتباطی اهتمام جدی داشته باشد.

بهرام نیا همچنین در خصوص یادمان شهدای دره شهر نیز گفت: راه ارتباطی این مسیر به طول ۷۰۰ متر نیاز به اصلاح مسیر دارد که باید در اسرع وقت انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha