۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84914884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادارات ایلام یک درصد اعتبار فرهنگی را برای دفاع مقدس هزینه کنند

ایلام - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: دستگاه های استان از یک درصد اعتبارات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و حوزه ایثار و شهادت هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدحسین فولادی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان ایلام افزود: بدون شک فعالیت دستگاه های اجرایی در حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت ماندگار و تاثیرگذار خواهد بود.

وی از استاندار و مسوولان خواست در دور دوم سفرهای استانی ریاست جمهوری سهم استان ایلام در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: یکی از مصوبات شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس، چاپ و رونمایی از کتاب توسط شهرداری های استان با بهره گیری از ظرفیت های بومی و محلی در زمینه فرهنگ ایثار، شهادت و حوزه دفاع مقدس است.

فولادی ادامه داد: حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند همکاری و مساعدت جدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در راستای تخصیص اعتبارات لازم است.

وی یادآور شد: یادمان زمین فوتبال چوار در حال  تکمیل است که بنیاد شهید و امور ایثارگران باید نسبت به اختصاص زمین برای این یادمان اقدام کند.

فولادی با بیان اینکه جنگ ما در دفاع مقدس جنگ حق و باطل بود، اضافه کرد: باید با مشارکت همه دستگاه ها و نهادها از ظرفیت های مختلف استان برای اثبات و بیان حقانیت جایگاه استان در این جنگ و در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

وی یادآور شد: نقاط بکر و ظرفیت های مهمی در سطح استان وجود دارد که می توان با اختصاص اعتبار و همکاری دستگاه های اجرایی بیش از گذشته در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام افزود: باید به گونه ای در حوزه دفاع مقدس عمل شود که نسل جوان و نوجوان همانند پیشکسوتان جبهه و جنگ به تحکیم باور از دفاع مقدس برسند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام در دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که به نسبت جمعیت بیشترین ایثارگر کشور متعلق به استان ایلام است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha