غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال استان اردبیل در حال اجراست

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال در مراکز بهزیستی و آموزش و پرورش در سطح استان در حال اجراست و والدین در طول سال برای پیشگیری از معلولیت‌های چشمی فرزندان خود از این طرح استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حامد رضایی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید و نابینایان در هتل دریای اردبیل اظهار کرد: ۲ هزار و ۸۵۷ نفر از نابینایان، تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند و تعداد یکهزار و ۹۲۷ نفر از نابینایان نیز مستمری بگیرند و عده دیگری از این عزیزان نیز از سایر خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: حمایت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از حوزه‌های خدمتی مهم بهزیستی به نابینایان است و برای تامین و ارایه خدمات توانبخشی نابینایان و همچنین در راستای تامین مسکن، اشتغال و خدمات تحصیلی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تلاش می‌کنیم و این قشر از جمعیت، جزو اقشار افتخارآفرین و درخشان استان هستند.

مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: آموزش‌هایی برای پییشگیری از معلولیت‌های بینایی به زوج‌های جوان ارایه می‌کنیم و همچنین برای دانش آموزانی که از مشکلات بینایی در رنج هستند خدماتی ارایه می‌کنیم تا با ارجاع آنها به مراکز بهزیستی و تامین عینک و سایر اقلام مورد نیاز، به تدریج از آمار معلولیت‌های چشمی در استان کاسته شود.

او ادامه داد: موضوع جذب و اشتغال سه درصد نابینایان در دستگاه‌های اداری و نهادها خیلی ضعیف پیش رفته است اما با جدیت و نامه‌نگاری و مکاتبات اداری متعدد، این موضوع مهم را پیگیری می‌کنیم.

فاطمه جدی مدیرعامل جامعه نابینایان شهرستان اردبیل نیز در این آئین، بیکاری نابینایان و نبود شغل و درآمد پایدار را از مشکلات و موانع مهم فرا روی این قشر دانست و با توجه به تورم و بالا بودن هزینه‌های زندگی، توجه جدی مسئولان به اشتغال نابینایان و جذب سه درصد این قشر در ادارات را خواستار شد.

قاری این برنامه امیر محمد اروج‌زاده نابینای حافظ کل قرآن بود و نابینایان هنرمند دیگری نیز با اجرای موسیقی‌ سنتی و محلی، شعرخوانی و اجرای برنامه مهارت‌های فوق العاده خود را در کارهای هنری به نمایش گذاشتند.

غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال استان اردبیل در حال اجراست

در پایان با اهدای جوایزی از مددکاران فعال، مسئولان خدمات رسان به جامعه نابینایان و نابینایان برتر حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی تجلیل به عمل آمد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha