مقاومت، تنها راه نجات فلسطین

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 84906725
مقاومت، تنها راه نجات فلسطین

دمشق – ایرنا – در حالی که مقاومت مردمی فلسطین در یکسال اخیر در کرانه باختری فعال شده و رژیم صهیونیستی را با مشکل بزرگ امنیتی مواجه کرده، اما همراهی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی علیه مبارزان فلسطینی علامت سوال های زیادی ایجاد کرده است.

در سال های اخیر ما همواره شاهد مبارزه جنبش های اسلامی جهاد اسلامی و حماس و در مجموع فلسطینیان در غزه علیه رژیم صهیونیستی و دفاع آنها از آرمان فلسطین بوده ایم. کرانه باختری نیز به نوبه خود در طول سالیان گذشته همواره کانون مبارزه با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست بوده است که این روند در یکسال اخیر و بویژه ماههای گذشته شدت بیشتری به خود گرفته و جوانان فلسطینی ساکن کرانه باختری به ویژه شهرهای نابلس و جنین مقاومت خود را علیه تجاوزگیری های نظامیان صهیونیستی با شدت زیاد آغار کرده اند؛ به حدی که رسانه های صهیونیستی از ثبت ۷۵ مورد تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها فقط طی ماه سپتامبر (شهریور/مهر) خبر دادند.

چند روز پیش شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که در ماه سپتامبر گذشته ۷۵ مورد تیراندازی توسط مبارزان فلسطینی به سمت صهیونیست‌ها در کرانه باختری گزارش شده و در عین حال فلسطینیان ۳۴ بمب دست‌ساز را هم در همین ماه برای هدف قرار دادن صهیونیست‌ها منفجر کرده اند.

شرایط این روزهای کرانه باختری و مقاومت فلسطینی ها به حدی بالا گرفته که شبکه مذکور این عملیات‌ها را یک "انتفاضه جدید" فلسطینیان خوانده، اعترافی که قابل تامل است.

فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع، نقطه آغاز انتفاضه دوباره کرانه باختری  

در یکسال اخیر جوانان مبارز فلسطینی در کرانه باختری با دستیابی به سلاح گرم و انجام عملیات متعدد نظامی علیه نظامیان اشغالگر صهیونیستی، سران تل آویو را که با مشکلات فراوانی در سرزمین های اشغالی و حتی خارج از این سرزمین همچون مشکل مرزی با لبنان دست و پنجه نرم می کنند، مواجه کرده اند، مشکلاتی که این رژیم اشغالگر را هر روز به سقوط و نابودی نزدیک می کند.

اما نقطه عطف مبارزان فلسطینی در کرانه باختری به بیش از یکسال قبل یعنی در شهریور سال گذشته و به فرار شش اسیر فلسطینی در زندان جلبوع باز می گردد.

در اواسط شهریور گذشته شش اسیر فلسطینی با نام های زکریا الزبیدی، محمد العارضه، محمود العارضه، یعقوب قادری، ایهم کممجی و مناضل انفیعات موفق شدند با حفر تونل از زندان امنیتی جلبوع فرار کنند.

فرار اسیران فلسطینی از این زندان فوق امنیتی رژیم صهیونیستی هرچند ضربه شدید امنیتی به این رژیم بود، در عین حال بازتاب گسترده ای در افکار عمومی فلسطین به ویژه جوانان کرانه باختری داشت و تبدیل به نماد امید برای خروج اشغالگری رژیم صهیونیستی از سرزمین فلسطین به ویژه کرانه باختری شد. 

هر چند این شش اسیر فلسطینی دو هفته پس از فرار، مجددا به اسارت گرفته شدند، اما این اقدام باعث شد تا روح تازه ای در جان مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری دمیده شود.

فرار این شش اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی جلبوع آنقدر با اهمیت و تاثیرگذار بود که "زیاد النخاله" دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در ۱۵ شهریور ماه گذشته و در سالروز این فرار، از این عملیات به عنوان "شکل گیری انقلاب جدید" یاد کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد که «یک سال پیش در چنین روزی، اقدام معجزه آسای شما همه ما را از خواب غفلت بیدار کرد تا انقلابی جدید در سراسر سرزمینی شعله ور شود که تسلیم رژیم اشغالگر نشده است».

وی گفت: این اقدام شما به نشانه‌ای برای اراده و درگیری مستمر تبدیل شده است تا سرودهای میهن آغشته به خون شهدا از غزه تا جنین و همه شهرها شما را زمزمه کنند.

النخاله افزود: شما از محاصره و سکوت و یکنواختی روزها عبور کردید. ای فرزندان خوب میهن که در هر مکان و هر کجا سخت‌ترین راه را برگزیدید می‌بینیم که امروز شما زندان‌های (رژیم صهیونیستی) را با خشم و انقلاب شعله‌ور کرده‌اید.

وی ادامه داد: سال گذشته در چنین روزی نظامیان اشغالگر در سراسر فلسطین درپی شما بودند و مقصد شما جنین بود و علی‌رغم اینکه مسیر شما از زندان امنیتی «الجلبوع» تا جنین به عنوان میعادگاه آزادیتان پیموده نشد، اما اندیشه‌تان تکمیل شد و تیپ جنین پژواک اقدام طنین انداز شما بود. شعله‌هایی با آزادی شما در سراسر فلسطین به وجود آمد و این شعله‌ها سپس به مشعلی تبدیل شد و اکنون درحال تبدیل شدن به آتش بزرگی است که دشمن قادر به خاموش کردن آن نیست و به دنبال آن دلاوری‌هایی درحال شکل‌گیری است که ویژگی‌های مرحله جدیدی از جهاد و مقاومت را ترسیم می‌کند.

«شما با آزادی که با اراده‌تان محقق کردید جرقه‌های مقاومت را بار دیگر زدید و این جرقه‌ها از سال گذشته تا به امروز ادامه داشته و هیچ طرفی قادر نیست اراده نشات گرفته از تونل آزادی را متوقف کند».

«پرچم‌های شما هر روز برافراشته‌تر می‌شود و گلوله‌های گردان‌های رزمی و گردان‌های مقاومت مردم فلسطین افق را پر می‌کند. راه شهادت نه تنها ما را خسته نمی‌کند بلکه ما را به سوی قدس رهنمون می‌سازد، این وعده خداوند به مؤمنان است که با پیروزی و فتح عظیم وارد آن خواهند شد.»

حکومت خودگردان، بازی در زمین فلسطین یا رژیم‌ صهیونیستی

خیزش جوانان فلسطینی در کرانه باختری و در عین حال حمایت جهاد اسلامی و حماس از این حرکت متهورانه یک روی سکه می باشد، چراکه متاسفانه تشکیلات خودگردان فلسطین به گونه دیگری با این مساله برخورد می کند و عملا در خدمت منافع فلسطین و فلسطینی ها نیست. 

چند روز پیش محافل رسانه ای رژیم صهیونیستی فاش کردند که فرماندهان امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست "محمود عباس" به افسران این رژیم تعهد داده اند که حضور خود در کرانه باختری را برای سرکوب بیشتر مقاومت مردمی فلسطین تقویت خواهند کرد.

خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی فاش کرد که فرماندهان دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با افسران عالی رتبه رژیم اسرائیل متعهد شدند که گشت زنی ها و استقرار در کرانه باختری به ویژه در شهر نابلس را تقویت کنند.

همچنین برخی منابع فلسطینی اعلام کردند که محمود عباس با فرماندهان امنیتی عالی رتبه تشکیلات خودگردان و برخی مسئولان دیگر نشست داشته و در این موضوع تاکیدات لازم را داشته است!.

اخیرا نیروهای دستگاههای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین شماری از مبارزان فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند. یکی از این مبارزان از یکسال پیش تحت تعقیب ارتش رژیم صهیونیستی بود، اما این رژیم موفق به بازداشت وی نشده بود ولی حکومت خودگردان این کار را برای صهیونیست ها انجام داد.

سخن اصلی اینجاست، در حالی که جوانان فلسطینی مسلح شده و علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی بپاخواسته اند و این رژیم در سراشیبی سقوط و فروپاشی قرار گرفته، چرا حکومت تشکیلات خودگردان به جای همراهی با رزمندگان فلسطینی، با صهیونیست ها همراه است؟، سوالی که پاسخ آنرا باید تشکیلات خودگردان بدهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha