معاون روابط کار وزارت تعاون: مشارکت کارگران و کارفرمایان در تصمیم گیری ها در اولویت است

کرج - ایرنا - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رعایت کامل مقررات عمومی قرارداد های کار و مشارکت کارگران و کارفرمایان در تصمیم گیری ها را از اولویت های این وزارت خانه عنوان کرد.

علی حسین رعیتی فرد روز پنجشنبه در آیین برگزاری دوره آموزشی روابط کار در آموزشکده فنی و حرفه ای شهید بهشتی البرز تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی حوزه پیمان های دست جمعی دخالت دادن نظرات کارگران و کارفرمایان در تصمیمات متخذه به عنوان شرکا اجتماعی است.

وی از حوزه روابط کار به عنوان رکن رکین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام برد و گفت: موفقیت در حد انتظار جامعه در این راستا تلاش و کوشش همه عزیزانی را طلب می کند که در این حوزه  فعال هستند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلاتی که برخی همکاران در وضعیت معیشتی دارند اظهار کرد: باید تلاش کنیم  و اجازه ندهیم آسیبی به خانواده ها برسد.

رعیتی فرد افزود: تلاش وافری را در دستور کار قرار داده ایم تا از لحاظ ساختاری مزایایی را برای همکارانی که مشکل معیشتی دارند در نظر بگیرم تا دغدغه و نگرانی آنان دراین زمینه برطرف شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون پرونده هایی در هیات های حل اختلاف مطرح است  و کارشناس ما با متانت کامل موضوعات را پیگیری می کنند تا حق را به حق دار برسانند.

وی افزود: درحوزه های مختلف از جمله در حوزه بازرسی کار، حفظ صیانت از نیروی کار و ارزش گذاری بر حوزه ایمنی کشور یکی از وظایف خطیر بازرسان  کار است.

وی ادامه داد: همه بازرسان و کارگران در سطح کشور تلاش می کنند با همین بضاعت اندک ما را در حوزه بازرسی کار و صیانت از نیروی کار یاری کنند تا حوادث ناشی از کار را به حداقل برسانیم. 

وی گفت: در حوزه نظام بیمه بیکاری و حمایت مشاغل تلاش شده است با استفاده از یک نرم افزار مناسب ایجاد شده در حوزه آی تی دغدغه ها در روابط کار برطرف شود و به دنبال آن هستیم تا با ایجاد هم افزایی بین بخشی میان همکاران بستر را برای رفع مشکلات محیط کار برطرف کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: درحوزه روابط کار از بازرسی تا بیمه بیکاری در مواردی تشکل ها از خیلی موضوع ها بی خبر هستند ، و ما تلاشی را در دستور کار قرار داده ایم تا هم‌افزایی و تعامل بین بخشی را ایجاد کنیم .

رعیتی فرد از مقررات عمومی قرارداد های کار به عنوان یکی از محورهای اصلی حوزه روابط کار پیمان های دست جمعی با مشارکت کارگران در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها نام برد و افزود: هدف مهم ما این است با دخالت دادن دیدگاه های شرکا اجتماعی چه کار گر و چه کارفرما از ظرفیت ایجاد شده توسط آنها استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha