۳۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84895301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۷ درصد از دام‌های شهرستان شیروان زیر پوشش بیمه نیستند

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: ۸۷ درصد از جمعیت دام این شهرستان زیر پوشش بیمه نیست و باید در این زمینه چاره‌اندشی کرد.

قاسم رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استقبال عشایر این شهرستان از بیمه در سال گذشته مناسب بود ولی امسال به دلیل افزایش نهاده های دامی یارانه ای و علوفه از بیمه استقبال نشد.

وی بیان کرد: عشایر این شهرستان ۱۵۷ هزار راس دام سبک با وزن ۶۰ کیلوگرم دارند که از این تعداد ۱۷ هزار راس بیمه شده است و هزینه بیمه هر راس دام ۸۳ هزار و ۵۰۰ ریال است که در صورت خسارت بیمه به ازای هر راس دام، ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال هزینه پرداخت می کند.

رضایی اضافه کرد: جهت ترغیب عشایر به بیمه، کلاس توجیهی برای آنان برگزار شده و توصیه می شود حتما نسبت به بیمه دام خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هر راس دام سبک زنده روزانه بین ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم علوفه و یا نهاده دامی مصرف می کند خاطرنشان کرد: مصرف هر کیلوگرم علوفه ۱۱۵ هزار ریال است و عشایر توان خرید را ندارند.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان بیان کرد: با وجود گرانی نهاده دامی پرورش دام صرفه اقتصادی ندارد و دامدار مجبور است تا دام را با وزن پایین به فروش برساند.

وی با اشاره به خرید حمایتی دام توسط دولت اظهار داشت: هر راس دام زنده کیلویی ۸۵۰ هزار ریال از عشایر خریداری می شود و در ۲ ماه اخیر چهار هزار و ۴۴۰ راس بره نر تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شهرستان شده است.

عشایر این شهرستان سالانه سه هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز تولید می کنند.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری دارد که ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha