رژه موتوری هفته دفاع مقدس در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - رژه موتوری نیروهای مسلح مستقر در شهرستان مرزی قشم امروز (پنجشنبه سی و یکم شهریور ۱۴۰۱) به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس از میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیرهای پارک زیتون تا یادمان شهدای گمنام، این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این رژه موتوری نیروهای مسلح ۷۰ موتور سوار از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی در سطح شهر قشم رژه رفتند.

این رژه از ساعت ۹ صبح از محل میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این شهرستان آغاز شد و با طی مسیر پارک زیتون، سیتی سنتر، بلوار ولی عصر (عج) میدان پاسداران تا میدان شهدا و یادمان شهدای گمنام ادامه یافت.

موتورسواران رژه رونده با بستن پیشانی‌ بندهای یا حسین(ع)، یا زهرا (س) و در دست داشتن پلاکارد و پرچم های مقدس جمهوری اسلامی ایران، با عبور از خیابان‌ های یادشده یاد و خاطره شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

رژه موتوری هفته دفاع مقدس در قشم برگزار شد

جانشین فرمانده سپاه قشم در حاشیه برگزاری این مراسم به نمایش گذاشتن اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با هر گونه تهدیدات دشمنان را از دیگر اهداف برگزاری این رژه حماسی دانست و اظهار داشت: اقتدار و عظمت نظام اسلامی در حال حاضر به برکت دوران ارزشمند دفاع مقدس است.

سرگرد پاسدار محمد اوجی زاده افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان، شهدا، ایثارگران و آزادگان با جانفشانی و ایثار خود نگذاشتند تا صدمه ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی برسد.

وی ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس ابهت و شکوه جبهه استکبار و ارتش تا بُن دندان مسلح رژیم بعثی صدام را شکستیم و امروز ملت های زیادی با الهام از مقاومت ملت رشید ایران در مبارزه با استکبار جهانی مصمم شده و جرات پیدا کرده اند.

رژه موتوری هفته دفاع مقدس در قشم برگزار شد

جانشین فرمانده سپاه قشم توضیح داد: تا زمانی که روحیه بسیجی و فرهنگ شهادت در میان ملت ما رواج دارد، دشمنان نمی توانند به این کشور و ملت آسیبی وارد کنند.

وی ولایت فقیه را بزرگترین نعمت برای جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ما تا زمانی که در خط ولایت و شهادت قرار داریم، نقشه دشمنان راه به جایی نخواهند برد.

سرگرد اوجی زاده خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری ویژه برنامه‌ های هفته دفاع مقدس در جزیره قشم نگین خلیج فارس آشنایی نسل جوان با رشادت و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و انتقال این مفاهیم ارزشمند به جوانان و همچنین زنده نگه داشتن یاد شهدا در کنار آب های فیروز های خلیج فارس و تنگه هرمز است.

آیین های ویژه نکوداشت هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور از امروز پنجشنبه سی و یکم شهریور تا پنجشنبه هفتم مهر ماه سال جاری در شهرستان قشم برگزار می شود.

۳۱ شهریور ماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله از سوی رژیم بعثی صدام علیه جمهوری اسلامی ایران تا هفتم مهر ماه با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌ گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha