۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84894523
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جنگل‌های ماضی‌بن سروآباد بار دیگر طعمه حریق شد

۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹
کد خبر: 84894523
جنگل‌های ماضی‌بن سروآباد بار دیگر طعمه حریق شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد گفت: عصر روز گذشته بخش وسیعی از جنگل‌های روستای ماضی‌بن این شهرستان دچار حریق شد که بعد از هشت ساعت توسط نیروهای منابع طبیعی و مردم مهار شد.

مسلم مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته به محض اطلاع از وقوع حریق در اراضی جنگلی روستای ماضی بن، نیروهای منابع طبیعی با هماهنگی ستاد مدیریت بحران سروآباد و استان، به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه سطح آتش سوزی وسیع و حریق شدید بود، افزود: با کمک نیروهای مردمی از روستاهای اطراف و با حضور فرماندار سروآباد و فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی، حریق مهار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد به آتش سوزی چند روز پیش در همین روستا اشاره کرد و یادآور شد: دلیل این ۲ مورد آتش سوزی هنوز مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند.

مرادی با اشاره به وقوع بیش از ۲۰ فقره آتش سوزی در جنگل های سروآباد در سال جاری اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی کشاورزان پسماند محصولات را آتش می‌ زنند، باید مراقب باشند باعث ایجاد آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل ها نشود.

وی از مردم خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان امانتی برای آیندگان، گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

فرماندار شهرستان سروآباد هم با اشاره به مهار آتش سوزی جنگل های این شهرستان در محدوده روستای ماضی بن بخش مرکزی گفت: صعب العبور بودن منطقه و گرمای هوا مهار آتش سوزی را با کندی روبرو کرده بود به همین دلیل تقاضای کمک از بالگرد هوایی را کردیم که به دلیل ترافیک هوایی و نزدیک شدن به زمان غروب افتاب انتقال بالگرد ممکن نبود.

حسن زارعی ادامه داد: با اعزام اکیپ های ویژه از شهرستان های مریوان، ‌ سنندج و کامیاران به محل آتش سوزی و همچنین تلاش بی وقفه نیروهای مردمی و ادارات شهرستان سروآباد که همگی بسیج شده بودند آتش سوزی بعد از ۸ ساعت تلاش بی وقفه مهار و کنترل شد.

وی یادآور شد: متاسفانه بیش از ۱۰۰ هکتار از جنگل های باارزش منطقه طعمه حریق شد.

فرماندار سرواباد ضمن تقدیر و تشکر از حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی، مردم روستاهای منطقه و نیروهای کمکی شهرستان های سنندج، مریوان و کامیاران از عموم مردم خواست در حفظ و حراست از منابع طبیعی کوشا باشند و به محض مشاهده آتش‌ سوزی سریعا به اداره منابع طبیعی اطلاع داده و خود نیز یاری گر آنها باشند.

سروآباد در ۹۰ کیلومتری غرب سنندج و روستای ماضی بن در ۱۵ کیلومتری شرق سروآباد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha