۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۲۸
کد خبر: 84892036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاروانهای پیاده از درگز راهی مشهد الرضا شدند

۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۲۸
کد خبر: 84892036
کاروانهای پیاده از درگز راهی مشهد الرضا شدند

مشهد- ایرنا- فرماندار درگز گفت: کاروانهای پیاده برای حضور در آیین های سالروز شهادت امام رضا(ع) در سه مسیر عازم مشهد شده اند.

محمد کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیتی در حدود ۱۲۰ نفر از مسیر جاده قدیمی و کوهستانی چاپشلو و الله اکبر دیروز راهی شدند که در ادامه از مسیر قوچان به مشهد مشرف می شوند.

وی ادامه داد: گروهی نیز از شهر نوخندان با خودرو به چناران خواهند رفت و از این شهر با پای پیاده به زیارت امام رضا(ع) مشرف می شوند و گروهی از زائران هم از روستای زیندانلو از توابع بخش نوخندان و از مسیر قوچان عازم مشهد شده اند و در مجموع شمار زائران پیاده این شهرستان در چند مسیر یاد شده ۳۰۰ نفر است.

فرماندار درگز با اشاره به ترانزیتی و مسیر سخت و دشوار جاده اصلی درگز - قوچان گفت: برای تردد پیاده از این جاده مجوزی داده نمی شود از این رو کاروانهای پیاده از سایر مسیرها به سمت مشهد راهی می شوند هر چند پیش بینی می شود برخی به صورت انفرادی از جاده اصلی نیز تردد کنند.

کرمی سابقه پیاده روی دهه آخر صفر در این شهرستان را دستکم ۱۰ سال دانست.

شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار هستند.

فاصله مرکز شهرستان مرزی درگز از مسیر جاده اصلی تا بافت مرکزی کلانشهر مشهد و حرم مطهر رضوی ۲۶۵ کیلومتر است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha