۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۰۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84887895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع یمن:حاکمیت ملی و دریایی کشور خط قرمز است

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۰۴
کد خبر: 84887895
وزیر دفاع یمن:حاکمیت ملی و دریایی کشور خط قرمز است

تهران-ایرنا- وزیر دفاع یمن در سخنانی به متجاوزان هشدار داد که تجاوز به خاک و غارت منابع این کشور بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه المسیره، سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گفت: از برنامه‌های نیروهای اشغالگر و رقابت آنها برای تسلط بر میادین نفت و گاز در استان‌های شرق کشور کاملا آگاه هستیم.
وی افزود: نیروهای مسلح ما امروز قادر به حفاظت از ثروت و منابع ملت یمن هستند و آماده پاسخگویی به دشمنان در زمان مناسبی هستند که رهبر انقلاب تعیین کرده اند.
العاطفی خاطرنشان کرد: یمنی‌ها امروز با سختکوشی، تلاش، صبر و تعهد خود، تاریخ جدیدی را بدون تاثیر هرگونه عواقب وابستگی به قیمومیت خارجی می‌سازند.
وزیر دفاع یمن در ادامه تداوم تجاوز به یمن  با وجود آتش بس را آشکار کننده ماهیت نیات پنهان متجاوزان دانست.
وی ادامه داد: عدم پایبندی متجاوزان به آتش بس، میزان جاه طلبی‌های استعماری غرب به منابع، توان اقتصادی و موقعیت جغرافیایی استراتژیک یمن را نشان می دهد.
وزیر دفاع یمن تاکید کرد که غارت مستمر منابع یمن بدون مجازات نخواهد ماند و نبرد  آزادی و استقلال شکست متجاوزان را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: اینکه دشمنان منتظر شکستن اراده ملت یمن و به زانو درآوردن آنها هستند، امری غیر ممکن و محال است و ملت یمن کاری خواهند کرد که متجاوزان متحمل هزینه اقداماتشان شوند.
العاطفی در پایان خاطرنشان کرد: فرماندهی نیروهای مسلح درصدد است که نیروی دریایی ایجاد و تأسیس کند که مسئولیت‌های ملی و منطقه‌ای و حقوق بین‌المللی را بر عهده بگیرد.
ائتلاف متجاوز سعودی در دوره آتش بس ۱۳ کشتی حامل سوخت بیمن را توقیف کرده بود که اخیراً چند مورد از این کشتی‌ها را پس از فشارها و انتقادات آزاد کرد و طبق گفته المتوکل با توقیف کشتی سالا کریوا مجموعه کشتی های در توقیف ائتلاف سعودی به سه کشتی افزایش یافت.
عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت تقریبا هفت سال از این تجاوز وحشیانه، سایر هم‌پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.
طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha