۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۴۸
کد خبر: 84885757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبینی: آینده رشته تیراندازی، نیازمند شناسایی استعدادهای برتر است

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: المپیاد استعدادیابی حکم یک غربالگری را دارد تا بتوانیم نفرات جدیدی را برای آینده تیراندازی شناسایی کنیم.

به گزارش ایرنا، مهدی مبینی، دبیر فدراسیون تیراندازی درباره اهمیت برگزاری المپیاد استعدادیابی در رشته تیراندازی اظهار داشت: در این رشته محدودیت سنی وجود ندارد. رویکرد فدراسیون توجه به رده‌های سنی پایه است و بر همین اساس اردوهای نوجوانان و جوانان تشکیل شده و در همین مدت کوتاه نتایج آن قابل تکیه بوده است.

وی افزود: شایان تمدن، در لیگ برتر به عناوین اول و سوم دست یافت و ساینا تیموری نیز در لیگ تفنگ رکورد ۶۳۱ را کسب کرد. در اهداف پروازی محمد بیرانوند به مدال جوانان آسیا رسید و در رده چهارم رنکینگ بزرگسالان کشور قرار گرفت.

 دبیر فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: المپیاد استعدادیابی حکم یک غربالگری را دارد. برگزاری المپیاد استعدادیابی در رشته تیراندازی راهی برای توسعه این رشته ورزشی در آینده‌ای نزدیک خواهد بود و آینده این رشته نیازمند توجه ویژه به موضوع استعدادیابی است تا برای تیم‌های ملی پشتوانه‌سازی کنیم. توجه به امر استعدادیابی باعث می‌شود که تیراندازان در سنین پایین کار خود را آغاز کنند، و یکی از شیوه‌های استعدادیابی نیز برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها است. در همین راستا علاوه بر المپیاد استعدادیابی، مسابقات آزاد کشوری در رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار و چهره‌های جدیدی شناسایی شدند.

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: به لحاظ علمی و روانشناسی و باتوجه به تغییرات فیزیولوژیکی و روانشناختی ناشی از فرایند رشد، نوجوانان و جوانان باید همزمان با این تغییرات مهارت و آمادگی کافی در رشته مورد نظر را کسب کنند و حضور در مسابقات و رویدادهای ورزشی آنها را در مسیر حرفه‌ای شدن و آمادگی برای حضور در میادین قهرمانی قرار خواهد داد.

سومین دوره المپیاد تیراندازی با هدف کشف استعدادهای برتر اواخر مهرماه در ۲ بخش دختران و پسران و ماده‌های ۱۰ متر بادی تفنگ و تپانچه و اهداف پروازی، در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

رقابت‌های اهداف پروازی و تفنگ و تپانچه دختران، ۲۱ و ۲۲ و رقابت‌های بخش تفنگ و تپانچه پسران ۲۸ و ۲۹ مهرماه در سالن ۸۰ خط و سایت اهداف پروازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha