۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۲۹
کد خبر: 84884966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران انرژی در اروپا / چالش اعتراض‌های خیابانی در آلمان

تهران- ایرنا- هزاران نفر از مردم آلمان در شبانه روز گذشته، در بخش‌های مختلف این کشور در اعتراض به تورم غیرقابل کنترل و افزایش هزینه انرژی به خیابان‌ها آمدند تا صدای اعتراض و نگرانی خود را از آینده پیش رو به گوش دولتمردان قدرت اول اقتصادی اروپا برسانند .

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، نزدیک به ۲ هزار و پانصد معترض عصر یکشنبه در مقابل ایستگاه مرکزی راه آهن شهر «ارفورت» آلمان تجمع کرده و با سردادن شعارهای اعتراضی علیه سیاست های دولت به طرف مرکز این شهر به حرکت در آمدند. 

تظاهر کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار حمایت دولت آلمان از خانوارها و کسب‌وکارهای کوچک در وضعیت بحرانی اقتصاد و انرژی در این کشور بودند.

بحران انرژی در اروپا / چالش اعتراض های خیابانی در آلمان

یک رسانه محلی آلمانی نیز با انتشار ویدیویی از تظاهرات مردم این کشور در توییتر، نوشت: هزاران آلمانی خواستار کناره‌گیری دولت فدرال هستند و در تظاهراتی موسوم به «انجمن آزادی و دموکراسی» در شهر پلوئن تجمع کردند.

این معترضان که تعداد آن‌ها میان ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ نفز تخمین زده شد علیه افزایش هزینه‌های زندگی از جمله انرژی پیش از آغاز زمستان شعار دادند. 

بحران انرژی در اروپا / چالش اعتراض های خیابانی در آلمان

در طول هفته گذشته نیز در برخی نقاط آلمان اعتراض هایی برپا شد. در شهر لایپزیگ بیش از ۲ هزار نفر با تجمع در مرکز این شهر، «پاییز گرم» و لغو تحریم‌های روسیه را خواستار شدند. گزارش‌هایی حاکی از شکل‌گیری تظاهرات هفته گذشته در فرانکفورت آلمان نیز وجود دارد.

بحران انرژی در اروپا / چالش اعتراض های خیابانی در آلمان

بنابر آخرین داده‌ها، نرخ تورم در آلمان در ادامه روند صعودی خود به ۸.۸ درصد در ماه اوت (مردادماه) رسید. به گفته رئیس بانک مرکزی آلمان احتمال می‌رود که تورم تا پایان سال به ۱۰ درصد برسد که بالاترین نرخ از دهه ۱۹۵۰ خواهد بود.

کریستین سویینگ مدیرعامل دویچه بانک آلمان نیز به تازگی در گفت‌وگویی با سی‌ان‌بی‌سی گفته بود که رکود اقتصادی در آلمان اجتناب ناپذیر است.

در این میان، هفته گذشته دولت آلمان با طرح ۶۵ میلیارد یورویی جبران افت قدرت خرید عمومی و هزینه‌های کسب‌وکارها در شرایط تورم فزاینده موافقت کرد. با این امید که این طرح در بحبوحه افزایش قیمت‌ها به کمک مردم آلمان آید، با این وجود اعتراض‌های مردمی در این کشور روز به روز گسترده‌تر می‌شود و پیش بینی این است که در روزها و هفته های آینده این روند ادامه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha