۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۰۹
کد خبرنگار: 908
کد خبر: 84883528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام آمادگی ایران برای تجهیز بخش اسلام موزه تاریخ ادیان روسیه

تهران- ایرنا- معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رئیس موزه تاریخ ادیان روسیه در سن پطرزبورگ، ضمن تجلیل از اقدامات مرتبط با بخش اسلام در این مجموعه، بر تقویت و تأمین منابع محتوایی در زمینه معرفی اسلام تأکید کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یاسر احمدوند در سفر به شهر سن‌پطرزبورگ روسیه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مسئولان فرهنگی این شهر صورت گرفت، در دیدار با لوبف موسینکو؛ رئیس موزه تاریخ ادیان این کشور، راه‌های تقویت محتوایی منابع موزه در زمینه اسلام را بررسی کرد.

در این دیدار مقرر شد با برنامه‌ریزی و دسترسی رایزنی فرهنگی کشورمان و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات این مجموعه با مراکز متنوع ایرانی فراهم و در زمینه تأمین محصولات مورد نیاز اقدام شود.

احمدوند همچنین ضمن تقدیر از برگزاری برخی نشست‌های تخصصی با موضوع اسلام و ایران در این مجموعه، آمادگی ایران برای اجرای برنامه‌ها و نشست‌های مشترک را اعلام کرد.

موزه تاریخ ادیان روسیه از مراکز مهم این کشور در زمینه شناخت و معرفی ادیان است. بخش اسلام و شیعه در این موزه احتیاج به تقویت و تجهیز دارد. معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار، آمادگی ایران را برای تجهیز و غنی‌سازی این بخش اعلام کرد.

اعلام آمادگی ایران برای تجهیز بخش اسلام موزه تاریخ ادیان روسیه

اعلام آمادگی مفتی سن پطرزبورگ برای برگزاری نشست های مشترک

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این سفر با رئیس اداره دینی شمالغرب روسیه و مفتی سن‌پطرزبورگ دیدار و از بخش‌های مختلف این مسجد در روسیه بازدید کرد. 

احمدوند در ابتدای این دیدار به موضوع توجه امت اسلامی به دشمنی بدخواهان و توطئه‌های دشمنان در ایجاد تفرقه میان مسلمانان پرداخت و گفت: امروز وحدت امت اسلامی برای مقابله با این تهدیدات از یک‌سو و معرفی چهره واقعی و صلح‌طلب اسلام برای مقابله با اسلام‌هراسی از سوی دیگر، ضرورتی انکارناپذیر است و همه ما باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنیم.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین با اشاره به فعالیت‌های قرآنی، کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی در ایران از سوی نهادهای مختلف فرهنگی ازجمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار پیگیری رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه، برای اجرای برنامه‌های مشترک و همچنین حضور علاقه‌مندان، فعالان دینی و قرآنی روسیه در این برنامه‌ها شد.

مفتی پانجایف نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات این مسجد به‌عنوان یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین مساجد روسیه پرداخت و آمادگی خود را برای همکاری و برگزاری نشست‌های تخصصی اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha