۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84878749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۰۰ داروخانه کردستان در طرح دارویار مشارکت دارند

سنندج- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۲۱۰ داروخانه مجوزدار در استان کردستان فعال بوده و در اجرای طرح دارویار مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا، عطاالله حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ۵۱ داروخانه از این تعداد به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمات مرتبط می پردازند، اظهار داشت: با اجرای طرح دارویار، شاهد بهبود معنادار وضعیت ارائه دارو به بیماران در استان بوده و در صدد رفع موانع و مشکلات در روند اجرا مرتبط با سایر ادارات و سازمان ها هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش‌های دولتی و خصوصی کمبود خاص دارویی در استان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر یک کارخانه تولید الکل (اتانول طبی)، ۲کارخانه تولید اکسیژن طبی و یک کارخانه تولید محصولات ضدعفونی پس از اخذ مجوزهای لازم در استان در حال فعالیت و تولید هستند، ضمن اینکه چهار کارخانه هم موافقت اصولی تولید دریافت کرده که هنوز به بهره برداری نرسیده اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: همچنین ۴۴ شرکت دارویی در استان به ارائه خدمات دارویی مشغول هستند که از این تعداد ۲ شرکت به صورت استانی، ۲۱ مورد شعبه در استان و ۲۱ مورد هم به صورت همجواری در کرمانشاه و همدان در اجرای طرح دارویار و تهیه داروهای مورد نیاز بیماران استان به ارائه خدمات مرتبط می پردازند.

به گفته وی ۲۶۱ داروساز و مسوول فنی در داروخانه های استان مشغول به کار هستند که در این میان بجز داروخانه بیمارستان قدس، تمام داروخانه‌های فعال در استان هم در سطح شهر و هم در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در اختیار بخش خصوصی و با نظارت کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه فعال هستند.

حیدری در ادامه با تاکید بر استفاده مردم از اپیلیکشن تیتک، اظهار داشت: این اپیلیکشین نرم‌افزاری است که برای تلفن همراه طراحی شده و شهروندان با استفاده از آن می‌توانند به‌صورت رایگان به سرویس‌هایی از قبیل، مشاهده داروخانه‌های نزدیک به خود، جستجوی داروخانه‌های مجاز، اطلاع از کاتالوگ(مشخصات) دارو، استعلام قیمت و کنترل اصالت دارو اطلاع حاصل کنند.

شهر سنندج با فعال بودن ۸۷ داروخانه بیشترین تعداد داروخانه را در استان دارد و سقز با ۲۸ و مریوان با ۲۳ داروخانه در رتبه های بعدی قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha