پس از سه سال وقفه؛ چراغ مسابقات بین المللی شطرنج ابن سینا به همت استاندار همدان روشن شد

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: پس از سه سال وقفه و با حمایت های جدی استاندار همدان، این فرصت مهیا شد تا بار دیگر شاهد میزبانی برای برگزاری مسابقات شطرنج بین المللی جام ابن سینا باشیم.

علیرضا حقیقی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آخرین دوره این مسابقات شهریورماه سال ۹۸ در همدان برگزار شد و پس از آن دیگر شاهد برگزاری این رقابت‌ها نبودیم.

وی اضافه کرد: آبان ماه امسال زمان برگزاری هفدهمین دوره رقابت‌های شطرنج اوپن ابن سینای شهر همدان خواهد بود که خوشبختانه با حمایت جدی استاندار همدان نیز همراه شده است.

پس از سه سال وقفه؛ چراغ مسابقات بین المللی شطرنج ابن سینا به همت استاندار همدان روشن شد

حقیقی با تاکید بر اینکه میزبانی رقابت‌های مهم بین المللی از دستاوردهای خوب ورزش استان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با حمایت مسوولان ارشد استان، بسترهای لازم برای میزبانی رویدادهای مهم بین المللی در همدان فراهم است.

رییس هیات شطرنج استان همدان نیز گفت: تلاش خواهیم کرد با توجه به برنامه فشرده و تقویم ورزشی فدراسیون شطرنج، مسابقات شطرنج اوپن بین‌المللی ابن سینا که مورد حمایت استاندار و دستگاه ورزش قرار دارد را به میزبانی همدان در آبان ماه امسال برگزار کنیم.

امیرعرفان هاشمی افزود: تغییر زمان مسابقات بنا به شرایط موجود و مشکل کمبود آب انجام شد که به طور قطع با حمایت‌های معنوی و مادی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان و خانواده شطرنج روند برگزاری رقابت های اوپن ابن سینا را دنبال خواهیم کرد.

پس از سه سال وقفه؛ چراغ مسابقات بین المللی شطرنج ابن سینا به همت استاندار همدان روشن شد

وی امنیت ذهنی و روانی شطرنج‌بازان در مسابقات ابن سینا را خط قرمز مسوولان اجرایی و ورزش دانست و خاطرنشان کرد: موکول کردن برگزاری اوپن ابن سینا از شهریور به آبان، حاصل خرد و تصمیم جمعی بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: مبالغی که توسط شرکت‌کنندگان برای حضور در رقابت ها براساس برنامه قبلی(شهریور) پرداخت شده بود بدون هیچ مشکلی به حساب آن‌ها بازخواهد گشت و از شطرنجبازان می‌خواهیم با قراری ارتباط با مسنول ثبت نام مسابقات، هزینه واریزی را دریافت کنند.

هفدهمین دوره جام بین المللی شطرنج اوپن ابن سینا براساس قوانین فدراسیون جهانی فیده و در ۲ جدول A و B به ترتیب با حضور بازیکنان دارای درجه استادی با درجه بین المللی ۱۸۰۰ به بالا و بازیکنان درجه بین المللی با درجه کمتر از ۱۸۰۰ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha