۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبر: 84867346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر بهداشت تا افتتاح ۶۰۰ طرح هفته دولت در اخبار استان سمنان

سمنان-ایرنا- سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به سمنان، بهره‌برداری از ۶۰۰ طرح عمرانی و اقتصادی استان در هفته دولت، و کسب مدال نقره و برنز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ کره جنوبی توسط پاراتیرانداز دامغانی، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته ( بیست و نهم مرداد تا پنجم شهریور ۱۴۰۱ ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

طرح‌های آماده افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت ۱۴۰۱

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجشنبه (۳شهریور ۱۴۰۱) در سفر به استان سمنان، از ساختمان مرکز تخصصی درمان سرطان در مجموعه درمانی کوثر سمنان بازدید و مدرسه ۱۲ کلاسه «مهر عظام»را در شهر سمنان افتتاح و در جلسه شورای اداری استان سمنان شرکت کرد.

استاندار سمنان گفت: ۶۰۰ طرح عمرانی، زیربنای و اقتصادی با صرف اعتبار ۲ هزار و هفت میلیارد تومان هفته دولت امسال در استان افتتاح خواهد شد.
سیدمحمدرضا هاشمی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت اعلام برنامه های هفته دولت در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: ۵۶۴ طرح عمرانی با اعتبار یکهزار و ۵۰۱ میلیارد تومان هفته دولت امسال در استان افتتاح می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۳ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان با اعتبار هفت‌هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود اعتباری بالغ بر یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، افتتاح ۸۲ طرح عمرانی و چهار طرح اقتصادی با مجموع اعتبار ۷۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در دامغان،  افتتاح ۳۲ طرح عمرانی با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومان و سه طرح اقتصادی با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان و کلنگ‌زنی ۱۱ طرح نیز با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۸۰۹ میلیون تومان در سرخه، افتتاح ۷۱ طرح‌ عمرانی با اعتبار ۸۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان و چهار طرح اقتصادی با ۷۲ میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان و کلنگ‌زنی چهار طرح عمرانی با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان در مهدیشهر، از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: ۹ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
کامران قدس روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه ابراز داشت: افتتاح سه‌خانه بهداشت در دامغان، ۲ طرح در گرمسار، یک طرح مربوط به اورژانس ایوانکی و کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی ستاد مرکز بهداشت در سمنان از جمله طرح‌های آماده افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت امسال است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سه اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی و یک کارگاه صنایع‌دستی هفته دولت امسال در استان سمنان افتتاح می‌شود.
امیر کرم‌زاده عصر سه‌شنبه ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، بیان کرد: اقامتگاه سنتی اسفنجان به عنوان نخستین هتل بوتیک سنتی سمنان از جمله‌های طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: ٣٠٠ واحد مسکونی روستایی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در استان با اعتباری بالغ بر ٢٧۴ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت بهره برداری می‌شود.
علیرضا فلاحی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اجرای طرح ایمن سازی، بهسازی و اصلاح معابر روستایی در ٣۴ روستای استان سمنان با صرف اعتبار ٢۵٠میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، مصوبات سفر رییس جمهور به استان و  اجرای پروژه های مشارکتی با دهیاری ها است.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: افتتاح هفت طرح با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان و کلنگ‌زنی سه طرح با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان از جمله برنامه‌های این اداره کل در هفته دولت است.
امیرحسین قزوینیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز دشت: آموزشگاه ۱۲ کلاسه حکمت در سمنان که سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود، در هفته دولت امسال با زیربنای ۲ هزار و ۱۶۰ مترمربع و اعتبار ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۹۶ طرح آبرسانی در استان هفته دولت امسال با یکهزار و ۶۲۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
محمد طاهری روز سه شنبه در نشست خبری مشترک مدیران صنایع آب و برق استان سمنان با اصحاب رسانه ابراز داشت: از مجموع ۹۶ طرح آب و فاضلاب آماده افتتاح در استان سمنان ۱۴ طرح مربوط به شهرستان سمنان، ۱۹ طرح مربوط به شاهرود، ۱۱ طرح مربوط به دامغان، ۹ طرح  مربوط به گرمسار، ۱۶ طرح مربوط به مهدیشهر، هفت طرح  مربوط به سرخه، ۱۳ طرح مربوط به میامی و هفت طرح مربوط به  آرادان است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان‌سمنان گفت: پنج طرح ایمن سازی شبکه آبیاری، انجام عملیات ساماندهی و لوله گذاری در استان با اعتبار ۳۹ میلیارد ریال و یک طرح آبرسانی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال احداث شد.
محسن عسکری روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت عنوان کرد: یکهزار و ۶۴۲ میلیارد ریال برای طرح های تعمیر و انتقال آب، طرح های مرمت و لایروبی و مطالعه طرح های ساماندهی حریم بستر در سال گذشته انجام شد و در سفر رئیس جمهور اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای انجام طرح های اجرایی تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ۴۷ طرح مربوط به شرکت توزیع برق استان با صرف هزینه ۴۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هفته دولت امسال در ۶ محور به بهره‌برداری می‌رسد.
سیدمحمد حسینی‌نژاد  روز سه شنبه در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان سمنان به مناسبت هفته دولت با اصحاب رسانه بیان کرد: طرح احداث ساختمان و تجهیز الکتریکی پست زمینی گلشهر با مبلغ ۲۰ میلیارد ریال، طرح توسعه شبکه فشار متوسط و احداث سه دستگاه پست هوایی در ضلع جنوب روستای خیرآباد با اعتبار هفت میلیارد ریال و طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه روشنایی معابر شهرک صنعتی سمنان با مبلغ ۱۲ میلیارد ریال، از جمله طرح های قابل افتتاح در سمنان است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: ۱۳ طرح راهداری  شهرستان‌های شاهرود و میامی در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۲۲۶ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی بهره‌برداری می‌شود.
امیر عمیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها به تلاش متخصصان معاونت راهداری، مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان  به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان گفت: ۲۰ طرح مربوط به این شرکت با اعتبار یکهزار و ۲۳۶ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
مجید وفایی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت بیان کرد: افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۰  کیلوولت جنت‌آباد در گرمسار با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال، احداث پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی شاهرود با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌های آماده افتتاح شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان به مناسبت هفته دولت  ۱۴۰۱ است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۱۴ پروژه صنعتی و معدنی این استان با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان بهره برداری می شود.
علی تشنه دل روز سه شنبه به رسانه ها افزود: ۱۴ طرح صنعتی و معدنی همزمان با هفته دولت با حضور مسئولان استانی در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، شاهرود، آرادان و مهدیشهر افتتاح می‌شود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هم‌زمان با هفته دولت ۱۳۰ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی در این استان افتتاح می‌شود.
محمدرضا قاسمی روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت امسال مربوط به سه دستگاه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و  امور عشایری استان سمنان است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۱۹ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۵۴۲ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بهره‌برداری می‌شود.
محمدرضا باقری روز چهارشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: اجرای شبکه فیبر نوری در فاز توسعه شهرک صنعتی گرمسار، اجرای شبکه آب در فاز توسعه دامغان، جدول، زیرسازی و آسفالت در شهرک صنعتی سمنان، و شبکه ۲۰ کیلوولت و روشنایی در فاز توسعه شهرک صنعتی شاهرود، از جمله پروژه‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت امسال است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان‌سمنان گفت: ۶ طرح ورزشی شامل افتتاح زمین های چمن مصنوعی و افتتاح سالن ورزشی کلاته اسد در میامی با اعتبار ۲۲۰ میلیاردریال در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
محمدتقی علوی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سمنان بیان کرد: در حوزه جوانان ۵۰ جلسه سه شنبه ها با جوانان با محوریت بررسی موضوعات اشتغالزایی، تعامل با جوانان و افزایش بهره وری با استفاده از ظرفیت جوانان تاکنون برگزار شده است.

علمی

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: میزان بارش سال زراعی۱۴۰۰-۱۴۰۱ تنها حدود ۵۱ درصد نیاز آبی را تامین کرده است.
ایرج مصطفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: استان سمنان از لحاظ کاهش بارندگی چهارمین استان کشور است و آمار نشاندهنده وضعیت تنش آبی در این استان است.

اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۸۶۹ درخواست در سفر رییس جمهور به استان از سامانه سامد دریافت و در پی آن ۴۶۰ میلیون تومان به جامعه هدف بهزیستی استان سمنان پرداخت شد. 
محمود منطقی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: ۱۶۱ فرزند بی‌سرپرست و یا دارای سرپرست غیرموثر در ۱۰ خانه نگهداری کودکان و نوجوانان استان سمنان نگهداری می‌شوند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سمنان گفت: ۷۳۱ فرصت شغلی با اعتبار ۳۸۰ میلیاردریال در سال جاری برای مددجویان ایجاد می‌شود.
مقداد محبوبی شنبه گذشته به رسانه ها بیان کرد: تا کنون ۲۵۹ نفر از مددجویان با اعتبار ۲۲۰ میلیاردریال به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه معرفی شدند .

مدیر نهضت سوادآموزی شاهرود گفت: نهضت سواد آموزی این شهرستان رتبه دوم کشور را در ارزیابی عملکرد فعالیت‌های مرکز یادگیری محلی ولی‌عصر(عج) کسب کرد.
ربابه یاورپناه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس ارزیابی سالانه از عملکرد اداره‌های سوادآموزی سراسر کشور، این اداره برای دومین سال متوالی حائز رتبه کشوری شد.
مسوول اورژانس دامغان گفت: تصادف چهار خودرو سواری بامداد سه شنبه در کیلومتر ۳۰ محور دامغان به سمنان، ۱۶ مصدوم برجا گذاشت.
محمد عرب روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ساعت ۲ و ۵۰ دقیقه بامداد امروز در حادثه تصادف ۲ خودرو پراید، سمند و وَن، ۱۶ نفر مصدوم شدند که درمان ۱۲ نفر در محل انجام شد و چهار نفر از آن‌ها جهت ادامه روند درمان به بیمارستان اعزام شدند.

فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مجموع زیربنای طرح‌های فرهنگی هنری استان که احداث آن‌ها در دولت سیزدهم بازفعال شد بیش از ۲۰ هزار متر است و اجرای این طرح‌ها زیربنای فرهنگی هنری استان سمنان را ۲ برابر می‌کند.
فرشید فلاح روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در یک سال گذشته، هشت طرح فرهنگی هنری استان سمنان مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفت ابراز داشت: پنج طرح مناطق محروم استان سمنان که از سال‌ها پیش متوقف شده بود، در فهرست مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری قرار گرفت و مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال  به این طرح‌ها اختصاص یافت.
مدیرکل حج و زیارت استان‌سمنان گفت: ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر برای پیاده‌روی بزرگ روز اربعین ثبت نام کردند.
خلیل دلپاک روز دوشنبه به رسانه ها بیان کرد: سامانه سماح برای ثبت نام و مدیریت سفر اربعین متقاضیان فعال است و تاکنون ۲۱ هزار و ۵۰۰ زائر استان سمنان در این سامانه ثبت نام اولیه کردند.

اقتصادی

استاندار سمنان گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان پیرو مصوبه سفر رئیس جمهور به استان تخصیص یافت و جذب شد.
سیدمحمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان و شهرستان سمنان با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تالار شهید مطهری سمنان افزود: ۷۸۷ میلیارد تومان پیرو مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی ۱۰۰ درصد اعتبارات جذب شود.
استاندار سمنان در خبری دیگر گفت: احیای واحدهای صنعتی راکد استان طی یکسال فعالیت دولت سیزدهم یکهزار و ٣٠٠ فرصت شغلی ایجاد کرد.
هاشمی روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل و موارد پیرامون شرکت‌های ورشکسته استان سمنان با حضور مسوولان اجرایی، شریف ابراهیمی ، دادستان مرکز استان و ترکی، معاون قضائی رئیس کل و رئیس اداره تصفیه و امور ورشکستی دادگستری استان تهران در سالن‌ جلسات یادگار امام(ره) استانداری تاکید کرد: روند مطلوب اقدامات ستاد احیای واحدهای راکد در راستای بازگرداندن واحدهای صد درصد راکد استان به منظور تقویت تولید و اشتغال، با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان گفت: شعب این بانک در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت، طی یکسال گذشته از روی کارآمدن دولت سیزدهم ۸۲ میلیارد ریال وام فرزندآوری پرداخت کرد.
علی کیومرثی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: شعب بانک کشاورزی استان سمنان طی یکسال گذشته ۲۱‌هزار و ۳۱۰ میلیارد و ۳۳۳میلیون ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف از  جمله فرزندآوری، ازدواج و مکانیزاسیون پرداخت کرده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: ایجاد مرکز به‌نژاد دامی به عنوان شتابدهنده طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر، پیرو مصوبه سفر رئیس جمهور به استان، تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه کلزا یک محصول راهبردی است، گفت:۶۳۰ تن دانه روغنی کلزا امسال از کشاورزان استان خرید تضمینی شد.
محمد باقر منوچهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ارزش ریالی دانه‌های روغنی خریداری شده از کشاورزان استان سمنان ۱۴۵ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال است.
محمدرضا صادقی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به همراه سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: پروژه ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر به عنوان مصوبه سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان است و راه‌اندازی مرکز به‌نژاد دام سنگسری در راستای تامین زنجیره تحقق این راهبرد دنبال می‌شود.
محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان‌سمنان روز پنجشنبه در نشست خبری گفت: تسهیلات حمایتی بهره برداران دام و طیور استان در قالب دامدارکارت با اعتبار ۳۲۵ میلیارد تومان به سه هزار و ۱۱۵ نفر اعطا شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: شمار کانون‌های بیماری دام بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان با اقدامات بهداشتی به موقع کارشناسان این اداره‌کل ۷۵ درصد کاهش یافت.
حمیدرضا حسینی شنبه گذشته گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: پنج کانون بیماری دام بهار امسال در استان شناسایی و با اقدامات بهداشتی به موقع کارشناسان این اداره‌کل به سرعت کنترل و مهار شد.

ورزشی

رییس هیأت بدمینتون شاهرود گفت: نخستین پیروزی شهرداری شاهرود در لیگ برتر بدمینتون بانوان کشور در برابر نماینده گیلان با نتیجه چهار بر یک رقم خورد.
تهمینه رییسی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین دور مسابقات لیگ برتر بدمینتون بانوان کشور بین تیم‌های شهرداری شاهرود و نماینده گیلان به میزبانی شاهرود برگزار شد.
دبیر هیات تکواندو شهرستان سمنان گفت: دختران تکواندوکار در قالب ۶ وزن در سی و دومین مسابقات قهرمانی کشور دانش آموزی به مدت سه روز به رقابت می پردازند.
محمد دولتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مسابقات به میزبانی اصفهان از سوم شهریورماه به مدت سه روز برگزار می شود. 
دبیر هیات تیراندازی دامغان گفت: محمدرضا امینی، پاراتیرانداز اعزامی از دامغان به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ کره جنوبی، مدال نقره و برنز را از آن خود کرد.
مصطفی امینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در رقابت‌های جام‌جهانی تیراندازی معلولان به میزبانی کره جنوبی ملی پوشان کشورمان در سه ماده R۳، P۴ و R۵ به مصاف حریفان خود رفتند. در ماده R۵ ( تفنگ بادی درازکش، کلاس SH۲ )، تیم ملی کشورمان متشکل از زهرا غلامزاده، محمدرضا امینی ورزشکار دامغانی و مبینا مسلمی در رده سوم قرار گرفت و مدال برنز را از آن خود کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha