واکنش عضو شورای شهر به اقدام اینستاگرام درباره حذف صفحه میثم مطیعی

تهران - ایرنا - نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از اقدام عجیب اینستاگرام به حذف صفحه میثم مطیعی مداح معروف انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز سروی روز سه شنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در یک تذکر اظهارداشت: اتفاق عجیبی در ماه محرم رخ داد و یک مداح انقلابی ولایت‌مدار که یک نوحه انقلابی در راستای انسجام ملی و اسلامی خواند، مورد حذف رسانه‌ای قرار گرفت.

وی افزود: وقتی فضای رسانه‌ای خود را به دشمن می‌سپاریم به این معنا است که اجازه می‌دهیم که او به ما بگوید، چه بگوییم و چه نگوییم. یک کشور نباید فضای مجازی خود را در اختیار دشمن قرار دهد که یک مداح انقلابی با دنبال‌کنندگان بسیار چون از اصول انقلاب صحبت کرده، حذف شود و این چیزی جز ترور رسانه‌ای نیست.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه تذکرات خود گفت: محبوب دل ایرانیان یعنی حاج قاسم را بعد از ترور جسمی، ترور رسانه‌ای می‌کنند و هیچ کس نمی‌تواند نه عکس و نه اسم او را ببرد زیرا حذف می‌شود و هر روز دایره حذفیات بزرگ‌تر می‌شود و روزی را می‌بینم که کلمه اسلام و انقلاب نیز جزو حذفیات آنها قرار می‌گیرد.

وی ضمن تقدیر از «میثم مطیعی» بابت نوحه اخیر او که در اینستاگرام حذف شد افزود: به مسئولان هشدار می‌دهم که اگر فکر چاره‌ای نباشند، فردای غم‌باری را در پیش خواهیم داشت.

سروری ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار به برگزاری مراسم باشکوه دهه اول محرم در تهران پرداخت و گفت: مراسم عزاداری امام حسین (ع) هر سال پرشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و امسال نیز شاهد حضور جوانان و نوجوانان زیادی بودیم که نشان‌دهنده رویش‌های انقلاب است.

در تصمیم گیری‌ها، اتفاقات بهتری را برای مردم رقم بزنیم

جعفر شربیانی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در تذکری با بیان اینکه در سال دوم شورای ششم ری و شمیرانات هستیم گفت: وعده‌هایی را ما برای مردم مطرح کردیم و باید ببینیم که در این یک سال تا چه میزان در مسیر تعهدات خود بوده‌ایم؟

وی افزود: باید تلاش خود را به کار گیریم در مورد تصمیم گیری و تصمیم سازی، اتفاقات بهتری را برای مردم رقم بزنیم.  

قطع برخی از درختان به دلیل ساخت و ساز است

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان بوستان‌ها و مناطق ۲۲ گانه شهرداری زحمات زیادی را در نگهداشت درختان متحمل می‌شوند اما لازم است تا علت قطع یا خشک شدن درختان به مردم اطلاع داده شود.

وی در تذکری با اشاره به خشک شدن درختان در چند روز گذشته اظهار داشت: من موضوع را به مناطق مختلف منعکس کردم که جا دارد از مناطق تشکر کنم اما مردم باید دلیل خشک شدن هریک از این درختان را بدانند.

پیرهادی ادامه داد: قطع برخی از درختان به دلیل ساخت و ساز است که توجیهی ندارد و باید شهرداری نواحی تذکرات لازم را بدهند و مدیریت کنند که این درختان قطع یا خشک نشوند چون بازتاب قطع شدن همین تعداد محدود درخت در فضای مجازی زیاد است، تقاضا داریم که بیشتر توجه شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به نظافت شهر پس از مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی از پاکبانان قدردانی کرد.

مهلت یک ماهه شهرداری تهران برای نامگذاری معابر به نام شهدا

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران از مهلت یک ماهه به شهرداری تهران برای نامگذاری معابر به نام شهدا خبر داد.

وی اظهار داشت: امیدوارم شهرداری گوش شنوایی برای شنیدن پیشنهادها داشته باشد؛ وظیفه ما تکریم شهدا است و همه وظیفه داریم نام‌های نورانی شهدا را تکریم کنیم.

اقراریان ادامه داد: سازمان زیباسازی یا بسیج شهرداری باید مانند سابق وارد عمل شوند و با همکاری بنیاد شهید، تصاویر و تابلوهای جدیدی از شهدا را برای کوچه‌ها انتخاب کنند. امیدوارم این اتفاق به درستی انجام شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به خشک شدن درختان تهران نیز گفت: قرار بر این است که پس از خشک شدن درختان یا قطع آنها، درختانی به شهرداری تهران داده شود اما این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد من این است که این درختان شناسنامه دار شوند تا مشخص شود که در چه مکانی کاشته می‌شود.

مشکلات یک محله در منطقه ۱۳ 

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت: وجود خانه‌های مجردی و پلاک قرمز که چند برابر ظرفیت خود ساکن دارند در محله شهید اسدی، آفت بزرگی است. در این منطقه ۷۰۰ خانواده بی سرپرست و بد سرپرست سکونت دارند.  

وی با اشاره به گزارش محله شهید اسدی در منطقه ۱۳ در تذکری گفت: این محله در حاشیه میدان امام حسین (ع) قرار گرفته و مهمترین مسئله آن فرهنگی و اجتماعی است.

امانی ادامه داد: با هجوم اتباع بیگانه به حاشیه میدان امام حسین، این مشکل تشدید می‌شود و هجوم معتادان و افزایش سرقت در این میدان بسیار زیاد است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به توزیع مواد مخدر در محله شهید اسدی گفت: همچنین خودروهای رها شده سالهاست که در این منطقه وجود دارد و جمع‌آوری آنها نیاز به مجوز مرجع قضایی دارد.

وی با اشاره به بافت فرسوده گفت: قوانین دست و پا گیر بافت فرسوده منجر به بروز مشکلاتی متعددی شده است و اهالی این منطقه چندین سال برای دریافت مجوز ساخت تلاش کرده‌اند.

به گفته امانی، بازار شهرستانی در اولین ساعت روز در حال تخلیه زباله‌های خود هستند و بوی نامطبوعی را منتشر می‌کنند همچنین وانت بارها نیز منجر به ایجاد ترافیک می‌شوند.

وی با اشاره به نحوه نگهداری درختان حاشیه خیابان گفت: آبیاری درختان، نحوه محصور کردن هنگام اصلاح پیاده راه، جمع‌آوری زباله در کنار درختان و قطع کردن آنها نیازمند چاره است و با روش‌های گذشته و سنتی قابل نگهداری نیستند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به تابلوهای نامگذاری محلات گفت: تابلوی حاوی نام و تصویر شهدا خراب شده‌ و شهرداری باید برای اصلاح آنها اقدام کند.

وی با اشاره به بوستان بوعلی نیز گفت: این بوستان با قطع درختان مواجه شده است و شهروندان می‌گویند شهرداری به دنبال تخریب این بوستان و تبدیل آن به پارکینگ است اما این موضوع را شهرداری تکذیب کرد و عل قطع درختان را وجود آفت اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha