۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۵۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84847654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی بایدن از رزمایش‌های نظامی چین پس از سفر پلوسی

نیویورک - ایرنا- جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اظهارنظر عمومی خود در مورد تایوان پس از سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره مدعی شد که نگران تایوان نیست اما نگران اقدامات چین در منطقه است.

بایدن روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: نگران تحرکات زیاد آنها هستم. اما فکر نمی‌کنم که آنها کاری بیش از آنچه نشان می دهند، انجام دهند.

رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه دلاور را برای بازدید از مناطق سیل زده ترک می کرد، بدون اشاره ای به هشدارهای چین در خصوص سفر تحریک آمیز پلوسی به تایوان اظهار داشت: تا همین اندازه‌  که پیش رفته‌اند باعث نگرانی من است.

وزارت دفاع چین، از برگزاری رزمایش نظامی جدیدی در روز دوشنبه در دریا و حریم هوایی اطراف تایوان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رویترز به نقل از وزارت دفاع چین، ارتش چین یک روز پس از پایان برنامه ریزی شده بزرگترین مانورهای تاریخ خود در اعتراض به سفر هفته گذشته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از برگزاری رزمایش نظامی جدیدی در روز دوشنبه در دریا و حریم هوایی اطراف تایوان خبر داد.

فرماندهی ارتش شرق چین اعلام کرد: تمرینات مشترکی را با تمرکز بر عملیات ضد زیردریایی و حمله دریایی انجام خواهد داد که این نگرانی برخی از تحلیلگران امنیتی و دیپلمات ها را از ادامه فشار پکن بر قدرت دفاع تایوان تایید می کند.

سفر هفته گذشته پلوسی به تایوان خشم چین را برانگیخت.

مدت زمان و مکان دقیق آخرین مانورها هنوز مشخص نیست، اما تایوان قبلاً محدودیت‌های پروازی را در نزدیکی شش منطقه تمرینی قبلی چین در اطراف جزیره کاهش داده است.

فراتر از شلیک ۱۱ موشک بالستیک کوتاه برد در طی چهار روز قبل از رزمایش، کشتی های جنگی چینی، جت های جنگنده و پهپادها به طور گسترده در اطراف جزیره مانور دادند.

اندکی قبل از پایان این رزمایش ها در روز یکشنبه، حدود ۱۰ کشتی جنگی هر کدام از چین و تایوان در فاصله نزدیک در اطراف خط میانی غیررسمی تنگه تایوان مانور دادند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha