دبیرکل جهاد اسلامی: فلسطین دستاوردی بزرگ در برابر صهیونیست‌ها بدست آورد/ آتش بس امشب اجرا می‌شود

تهران-ایرنا-زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد دوشنبه با اعلام رسمی خبر آغاز آتش بس از ساعت 23 و 30 دقیقه شامگاه یکشنبه به وقت محلی غزه گفت: ملت فلسطین به ویژه گردان‌های قدس، دستاوردهای بزرگی را در برابر تجاوزگری صهیونیست‌ها به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، النخاله که در کنفرانس خبری در تهران و ساعتی پیش از اجرایی شدن آتش‌بس میان جنبش‌ جهاد اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد که ۵۸ شهرک نشین در زیر آتش موشک‌های نیروهای مقاومت قرار داشت.

وی تاکید کرد جنبش جهاد اسلامی ثابت، قوی و قدرتمندتر از هر زمان دیگری است و شاهد بودید که چگونه گردان‌های قدس دستاورد بزرگی را رقم زد.

دبیرکل جهاد اسلامی درباره نقش سایر گروه‌های مقاومت از جلمه حماس در این جنگ گفت: «حماس در این جنگ ورود نکرد ولی ستون فقرات مقاومت است و ما وحدتمان را حفظ کردیم.

النخاله تاکید کرد: بر اتحاد نیروهای مقاومت تاکید می‌کنم و ما و برادرانمان در حماس و سایر گروه‌ها در یک ائتلاف مداوم هستیم و دشمن هرگز نمی‌تواند بین ما  جدایی بیندازد.

به گزارش ایرنا، منابع خبری ساعاتی قبل اعلام کردند بر سر آتش بس در غزه با میانجی گری مصر و با تحقق کامل خواسته های جنبش جهاد اسلامی توافق شده و توافق آتش بس از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه امشب(نخستین ساعات بامداد دوشنبه به وقت تهران) به وقت محلی رسما اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شبکه الجزیره نیز در صفحه توئیتر اخبار فوری خود نوشت به متن توافق آتش بس که امشب(شامگاه یکشنبه ۱۶ مرداد) ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی اعلام خواهد شد، دسترسی یافته است.

صفحه توئیتر الجزیره به نقل  از جنبش جهاد اسلامی نوشت: ما اعلام می کنیم که اجرای توافق آتش بس از ساعت 23 و 30 دقیقه امشب به وقت محلی اغاز می شود و از اقدام میانجی گرانه مصر در این زمینه استقبال می کنیم.

طبق تازه ترین اخبار، شمار شهدای غزه به ۴۳ نفر افزایش یافت که ۱۵نفر از شهدا کودکان هستند. همچنین تا کنون ۳۱۱ نفر از ساکنان غزه مجروح شده اند.

النخاله در خصوص توافق آتش‌بس هم گفت اشغالگران صهیونیست زیر فشار مقاومت قرار داشت و نیروهای مقاومت آزادی اسیر خلیل العواده و شیخ بسام السعدی را به آنها تحمیل کرد.

وی افزود: اشغالگران صهیونیست نتوانستند هیچ شرطی بر ما تحمیل کنند.

النخاله اظهار کرد: این دشمن صهیونیستی بود که به شدت تلاش کرد به توافق آتش‌بس برسد و این ما بودیم که شرط کردیم که عواوده و سعدی آزاد شوند.

دبیرکل جهاد اسلامی از طرف هایی که برای تحقق این آتش بس یاری کردند، قدردانی کرد و گفت: از وزیران خارجه ایران و قطر و رئیس پارلمان لبنان تشکر می‌کنم.

النخاله ادامه داد: جنبش جهاد اسلامی برای دفاع از وحدت ملت فلسطین و رویارویی در عرصه های مقاومت پا به عرصه وجود گذاشت و ثابت و استوار باقی می ماند و دیدید که چگونه سرایا القدس توانست امتیازات بزرگی را به دست آورد.

النخاله گفت: این پیروزی را به تمام ملت هایی که در کنار ملت فلسطین ایستادگی کردند، تقدیم می کنم.

وی تاکید کرد، در برابر شهدا سر تعظیم فرود می‌آورم و به مردم فلسطین و ملت‌های عرب و اسلامی که با ما همبستگی کردند درود می‌فرستم.

دبیرکل جهاد اسلامی با بیان اینکه این جنبش برای وحدت فلسطین به وجود آمده است تاکید کرد که نهضت جهاد اسلامی پایدار و قوی تر از همیشه باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اشغالگران نمی توانند هیچ شرط و شروطی برای ما تعیین کنند و این دشمن صهیونیستی بود که بدنبال آتش بود، گفت: رژیم صهیونسیتی برای آزادی شیخ بسام السعدی و خلیل العواوده تحت فشار مقاومت قرار داشت.

النخاله تاکید کرد درصورتی که رژیم صهیونیستی به شروط ما متعهد و پایبند نباشد، این به معنای منسوخ شدن و لغو آتش بس است و جنگ بار دیگر از سر گرفته می شود.

دبیرکل جهاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش گفت که صهیونیست ها نتوانستند حتی یک وجب هم در غزه پیشروی کنند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha