۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84838222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالعه ۱۸ حوزه آبخیزداری در اردستان انجام شده است

کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان گفت: مطالعه ۱۸حوزه آبخیزداری شهرستان با اعتبار مورد نیاز افزون بر ۵۰ میلیارد تومان انجام شده که در صورت تامین اعتبار، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

مجید خداپرستان روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: ۲ طرح آبخیزداری شامل پخش سیلاب روستای موغار با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب حجم ذخیره‌سازی آب و طرح آبخیزداری روستای نیسیان با حجم ذخیره سازی ۳۰۰ هزار متر مکعب آب اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: برای اجرای این ۲ طرح‌ افزون بر ۶ میلیارد تومان هزینه شده که با ذخیره‌سازی آب علاوه بر جلوگیری از خسارت سیل، تزریق آب به سفره های زیرزمینی و افزایش آبخوان را به دنبال خواهد داشت است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان اظهار داشت: هم اکنون طرح آبخیزداری منطقه بغم شامل چهار بند سنگ و ملاتی با حجم آبگیری ۵۵ هزار مترمکعب در حال اجرا است؛ سه بند این طرح به صورت کامل اجرا شده و بند چهارم نیز با ۸۵ درصد پیشرفت تا ۲ هفته دیگر تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح افزون بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

خداپرستان ن با بیان اینکه طرح آبخیزداری روستای نیسیان، ۱۱ مزرعه، ۲ روستا، ۱۱ رشته قنات و ۳۰۰ هکتارزمین زیر کشت را تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت: قنات‌های این منطقه با اجرای این طرح تقویت می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان افزود: حوضه آبخیز نیسیان با مساحتی افزون بر ۱۰۵۱ هکتار مشتمل بر سه زیرحوضه و طول آبراهه حوضه اصلی این روستا هفت کیلومتر است.

وی اضافه کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان همکاری خوبی با مجموعه اداری در مسیر طرح‌های توسعه شهرستان دارد، چرا که بخش کشاورزی اقتصاد نخست منطقه و حیات این شهرستان به آب وابسته است.

اردستان ۴۷۳ رشته قنات و ۲۵ هزار و ۷۶۱ هکتار زمین کشاورزی و باغی، ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و یک واحد گاوداری ۵۰۰۰ راسی پرورش گوساله گوشتی، ۱۴۰ هزار راس گوسفند و بز، ۱۲۸ واحد مرغداری گوشتی و ۲ واحد تخم‌گذار فعال با چهار میلیون و ۵۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی گوشتی در سال و ۵۷۰ هزار تخم گذار و ۱۲۱ هزار انواع ماکیان دارد.

این شهرستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha