۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84837480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مفتی جعفری لبنان: تصمیم گیران کشور تسلیم خواسته واشنگتن هستند

تهران – ایرنا – مفتی جعفری لبنان گفت: کشور ما روی دریایی از نفت است اما تصمیم گیران سیاسی تسلیم خواسته آمریکا هستند نه آنچه که ملت می خواهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری العهد، شیخ احمد قبلان روز جمعه در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم افزود: چین یک برنامه نجات بزرگ و روسیه چند طرح نجات ارائه کرده است اما تصمیم گیران سیاسی با پیشنهادهای ایران، چین و روسیه مخالف هستند.

وی اضافه کرد: کشور درحال فروپاشی است و از گردابی به گرداب دیگر می افتد، سیاستمداران بی توجه هستند و ملت به خاطر بازی دلار، قیمت ها، احتکار و دستان بیگانه آخرین نفس های خود را می کشد.

قبلان گفت: با وجود همه این مشکلات، هیچ سیاست و برنامه اضطراری وجود ندارد.

وی بیان کرد: دولتی وجود ندارد و کشور مدیر ندارد، باید هرچه سریعتر سیستم تصمیم گیری کشور نجات یابد، تصمیم گیری سیاسی بدون وجود دولت نجات ملی امکان پذیر نیست و خالی ماندن جایگاه ریاست جمهوری، گام دیگری به سوی فروپاشی کشور است.

مفتی جعفری لبنان گفت: می خواهیم آقای خود باشیم و نه نوکر آمریکا، نفت آخرین فرصت لبنان و نجات کشور با استخراج آن ممکن است.

قبلان اضافه کرد: معادله نفت یا جنگ را تایید می کنیم و به مقاومت، ملت و ارتش اطمینان داریم، تا آنجا که می دانیم هر جنگی معادلات گذشته را تغییر خواهد داد زیرا دوران شکست گذشته است و ما نمی پذیریم که محاصره باشیم. منطقه تغییر کرده است و ما آنچه را در گذشته می پذیرفتیم، امروز نمی پذیریم.

وی افزود: در روزهای متعلق به امام حسین(ع) بر برادری مسلمانان و مسیحیان، همزیستی مسالمت آمیز، یکپارچگی کشور و ملت و حفظ صلح و دفاع از منافع عالی کشور تاکید می کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha